خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی:

دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سرمایه‌گذاران حوزه غذا و دارو حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۰۳

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی گفت: از سرمایه گذاران حوزه غذا و دارو که به صورت شفاف و طبق روال قانونی اقدام به سرمایه گذاری کنند حمایت می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: در حال حاضر اختلاف تعرفه خدمات پزشکی در مراکز دولتی و خصوصی آنچنان زیاد است که پزشکان تمایل کمتری به فعالیت در بخش دولتی دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت دانشکده داروسازی در استان زنجان و لزوم سرمایه گذاری در این بخش افزود: سرمایه گذارانی که طرح آن‌ها دارای توجیه باشد می‌توانند با حمایت دانشگاه علوم پزشکی زنجان اقدام به سرمایه گذاری کنند.

دکتر بیگلری بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر را ضروری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان امدادی ابهر مشغول ارائه خدمت به مردم است و از نظر مدیریت و وجدان کاری این بیمارستان در استان جزو بر‌ترین‌هاست.

وی در خصوص کمبود پزشک برخی مشکلات این حوزه خاطر نشان کرد: با اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در ۱۸ بند بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می‌شود.

سرپرست دانشگاه یادآور شد: با اجرای این سیاست‌ها تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی واقعی‌تر شده و ضریب ماندگاری پزشک در مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاه‌های دولتی و روستایی افزایش می‌یابد.

بیگلری یادآور شد: در حال حاضر اختلاف تعرفه خدمات پزشکی در مراکز دولتی و خصوصی آنچنان زیاد است که پزشکان تمایل کمتری به فعالیت در بخش دولتی دارند.

وی دانشگاه‌های علوم پزشکی را از پیچیده‌ترین سازمان‌ها برشمرد و ابراز کرد: با اعتبارات کنونی نمی‌توان هزینه‌های موجود را تامین کرد. و توسعه کیفی را از اولویت‌های نخست دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و افزود: بازسازی مراکز درمانی و احداثاین مراکز در مناطق محروم و عدالت در بخش بهداشت و درمان در دست اقدام است.

بیگلری در خصوص کمبود پزشک در برخی بیمارستان‌ها از جمله ایجرود و ماهنشان گفت: در این بیمارستان‌ها علی رغم اینکه هزینه ۱۱۲ هزار تومانی برای هر تخت پرداخت می‌شود درآمد صفر است و تعداد مراجعین نیز اندک است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: یکی از راه‌های صرفه جویی و توسعه اقتصادی ارتقا فرهنگ سلامت است که امسال با شعار «خود مراقبتی» ترویج می‌شود.

در خصوص نگرانی‌های مردم نسبت به بروز بیماری سرطان و شایعاتی مبنی بر آلودگی هوای شهر زنجان به دلیل استقرار کارخانجات سرب و روی گفت: سرطان به صورت سونامی در جهان روند افزایش دارد.

بیگلری تصریح کرد: مطالعاتی که در سطح شهر زنجان انجام شده مبین آن است که میزان شیوع سرطان در زنجان بالا‌تر از میانگین کشوری نیست.

به گفته وی مطالعات دیگری در استان زنجان انجام خواهد شد تا میزان شیوع انواع سرطان را به تفکیک در استان زنجان مشخص کند.

وی گفت: با توجه به اینکه مطالعات تاثیرمواد غذایی بر جهش‌های ژنی و ایجاد بیماری‌ها ضروری است استان زنجان آمادگی انجام این مطالعات را دارد.

بیگلری در خصوص کیفیت خدمات پزشکی گفت: آموزش پزشکان به صورت استاندارد انجام می‌شود و پزشکان بسیاری هستند که زندگی و کار آن‌ها الگوست.

وی متذکر شد: تفاوت در تشخیص پزشکی به دلیل اختلاف علایم دوره‌های مختلف بیماری است بنابراین در خیلی از موارد نمی‌توان پزشک را به تشخیص اشتباه متهم کرد. گفت: سازمان نظام پزشکی به تخلفات رسیدگی می‌کند.

بیگلری در خصوص انتصاب مدیران متبوعش بیان داشت: با توجه به سابقه کاری و شناخت از مجموعه پس از مشورت و نظر سنجی سالم‌ترین و پاک دست‌ترین مدیران را انتخاب می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز