خبرگزاری کار ایران

اصفهان دومین تولیدکننده انار کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۴

میوه انار جزو معدود محصولات کشاورزی است که به ندرت از سموم و کودهای شیمیایی برای آن استفاده می‌شود/ انار استان از برندهای صادراتی کشور است.

ایلنا - اصفهان: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان با داشتن بیش از ۹ هزار هکتار سطح زیر کشت انار، رتبه دوم سطح زیر کشت این میوه را در کشور دارد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا رییس‌زاده سطح کل باغ‌های انار کشور را حدود ۸۹ هزار هکتار و سهم استان در این زمینه ۹ هزار و ۵۷۰ هکتار دانست و افزود: عمده محصول انار کشور در استان‌های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، قم، سمنان و فارس تولید می‌شود.

وی سطح باغ‌های بارور انار استان را بیش از هفت هزار هکتار اعلام کرد و گفت: انارهای نادری بادرود، ملس شهرضا، زاغه کاشان و اردستانی جزو بهترین نمونه‌های انار تولیدی استان است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان اصفهان برای بهبود باغهای انار در سال جاری ادامه داد: انار استان از برندهای صادراتی کشور است.

به گفته وی میوه انار جزو معدود محصولات کشاورزی است که به ندرت از سموم و کودهای شیمیایی برای آن استفاده می‌شود.

رییس‌زاده از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در این زمینه را اجرای کنترل تلفیقی مبارزه با آفات، خسارت کرم گلوگاه انار را تا اندازه‌ای کنترل عنوان کرد و افزود: با ارزیابی‌های جهاد کشاورزی تولید ارگانیک انار در استان پیگیری می‌شود.

وی افزایش سطح زیر کشت را نتیجه تغییر الگوی کشت و تجهیز باغ‌ها به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای عنوان کرد و افزود: با تشکیل کمیته‌هایی در جهاد کشاروزی استان به دنبال توسعه محصولات با کیفیت باتوجه به اقلیم مناطق استان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز