خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات گیلان:

قبرس به 25 كشور مقصد كالاهای صادراتی گمركات گیلان پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۳

۵۲۸ هزار و ۲۲۴ تن كالای غیر نفتی به ارزش ۲۱۳ میلیارد تومان در هفت ماهه نخست امسال توسط گمركات این استان ‌(آستارا،انزلی و حسن رود) به خارج از كشور صادر شد.

ایلنا- انزلی: ناظرگمركات گیلان ومدیركل گمرك انزلی از افزایش ۳۱درصدی صادرات ازگمركات گیلان خبر داد و گفت: قبرس به كشورهای مقصد كالاهای صادراتی ازگمركات گیلان اضافه شد.

به گزارش ایلنا از انزلی، پرویز تقوی یک شنبه در نشست گمرکات گیلان با اعلام این خبر، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال ۵۲۸ هزار و ۲۲۴ تن كالای غیر نفتی به ارزش ۲۱۳ میلیارد تومان توسط گمركات این استان ‌(آستارا،انزلی و حسن رود) به خارج از كشور صادر شد.

به گفته وی این مقدار كالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۱ درصد واز حیث ارزش ۲۱ درصد افزایش داشته است.

این مسوول،ابراز داشت: این كالاها در شش ماهه نخست امسال به ۲۵ كشور صادر می شد كه در مهر ماه قبرس نیز به كشورهای مقصد كالاهای صادراتی ازگمركات گیلان اضافه شده است.

تقوی،متذکر شد: كشور جمهوری آذربایجان نخستین مقصد کالاهای صادراتی از گیلان بوده و بالغ بر ۶۱ درصد صادرات انجام شده از گیلان به این كشور و از مرز زمینی آستارا است.

وی فدارسیون روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، تركیه، اوكراین، قزاقستان، گرجستان، هندوستان، برخی دیگر ازکشورهای اروپایی، کشورهای آمریکای لاتین، کشورهای آفریقایی، کانادا و ژاپن را نیز دیگر كشورهای مقصد صادرات عنوان كرد.

ناظر گمرکات گیلان محصولات معدنی و مصنوعات آن (کیلینگر، سیمان، گچ، ظروف چینی و شیشه ای و خاک نسوز)، محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته آن (کربنات کلسیم، پودر هماتیت، پودر سولفار، اسپری و حشره کش و محصولات بهداشتی و آرایشی)، مصنوعات پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی را از عمده كالاهای صادراتی ازگمرکات گیلان اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز