خبرگزاری کار ایران

ناآرامی و درگیری در شهر «معان» اردن وارد پنجمین روز شد

کد خبر : ۱۶۲۷۲۳

در مرکز معان تیراندازی شدیدی صورت گرفت و معترضان برای بستن خیابان‌ها به روی خودرو‌ها و زره‌پوش‌های نیروهای امنیتی اقدام به آتش زدن لاستیک و سطل‌های زباله کردند.

ناآرامی و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی اردن در شهر «معان» وارد پنجمین روز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، معان شب گذشته و پس از برگزاری نماز مغرب شاهد از سر گیری درگیری شدید شهروندان اردنی با نیروهای امنیتی بود.

شاهدان عینی گفتند که در مرکز معان تیراندازی شدیدی صورت گرفت و معترضان برای بستن خیابان‌ها به روی خودرو‌ها و زره‌پوش‌های نیروهای امنیتی اقدام به آتش زدن لاستیک و سطل‌های زباله کردند.

این شاهدان افزودند که درگیری در معان شب گذشته پس از آن از سر گرفته شد که «حسین للجالی» وزیر کشور اردن حاضر به دیدار با نمایندگان شهر معان نشد و فقط با برخی از بزرگان شهر دیدار کرد.

بعد از ظهر روز گذشته صد‌ها تظاهرکننده با برگزاری تظاهراتی در مرکز معان شعارهایی علیه پادشاه اردن، دولت و دستگاه اطلاعاتی این کشور سر دادند. تظاهرکنندگان همچنین با خود پرچم‌های سیاهی حمل کردند که شبیه پرچم‌های سیاه القاعده است.

پنجشنبه شب نیز در پی کشته شدن یک جوان توسط نیروهای امنیتی درگیری‌های مسلحانه شدیدی در شهر معان رخ داد و افراد مسلح نا‌شناس به سمت چندین مرکز امنیتی و مقر سازمان اطلاعات در این شهر تیراندازی کردند.

در همین حال، اهالی شهر معان که در پایتخت اردن ساکن هستند نیز برای سومین شب تظاهراتی در نزدیکی دیوان پادشاهی برگزار کرده و خواستار خروج نیروهای امنیتی از معان شدند.

تظاهرات و آشوب در معان در اعتراض به بیکاری، فضای امنیتی و اوضاع بد معیشتی در این شهر و در پی برخورد نیروهای امنیتی با تظاهراتی آغاز شد که به مناسبت قیام ۱۹۸۹ در معان برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز