خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه یزد:

جذب دانشجوی استان یزد از ۲/۶ به ۲ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۷۵

اولیاء در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از استاندار یزد برای ترتیب این جلسه گفت: طی سال های گذشته پذیرش دانشجو در استان یزد از ۲/۶ درصد به ۲ درصد از مجموعه آموزش عالی کشور کاهش یافته درحالی که در افق یزد این میزان ۴ درصد پیش بینی شده است.

سرپرست دانشگاه یزد گفت: درصد جذب دانشجو در استان طی سال‌های اخیر از ۲/۶ درصد به ۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد صالح اولیاء صبح چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های استان یزد با حضور استاندار یزد، با تأکید بر قابلیت‌های علمی و فرهنگی این استان، دانشگاه یزد را در صورت خلف مزیت‌ها، مکان مناسبی برای رشد و بالندگی دانشجویان مستعد ایرانی توصیف کرد.

محمد صالح اولیاء با اشاره به کاهش سهم استان یزد در آموزش عالی کشور گفت: دیدگاه بعضی بر این است که بخاطر بعضی مشکلات فرهنگی دانشجوی غیربومی نگیریم اما ما بر این باوریم که توسعه آموزش عالی یکی از محورهای توسعه استان است و باید اجماعی در استان بوجود آید که یزد با پذیرش دانشجویان غیربومی نقش خود را در آموزش عالی کشور افزایش دهد. وی اظهار داشت دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر استان اگر بخواهد به هدف چشم انداز خود مبنی بر قرار گرفتن در بین ۱۰ دانشگاه کشور برسد نمی‌تواند صرفا به جذب دانشجویان بومی فکر کند و بنابراین باید به دنبال جذب دانشجویان مستعد در کل کشور و بلکه در سطح منطقه باشد.

سرپرست دانشگاه یزد با تأکید بر لزوم تغییر نگرش در دانشگاه‌ها عنوان کرد: دیدگاه ما به دانشگاه‌ها باید اینگونه باشد که یک دانشگاه را در توسعه و پایه‌ریزی صنعت و اقتصاد نقش‌آفرین و تاثیرگذار بدانیم. وی افزود: در چنین شرایطی دانشگاه‌ها باید به دنبال رشد کیفی باشند تا بتوانند نیازهای آموزشی و پژوهشی جامعه را تامین نمایند.

اولیاء در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از استاندار یزد برای ترتیب این جلسه گفت: طی سال‌های گذشته پذیرش دانشجو در استان یزد از ۲/۶ درصد به ۲ درصد از مجموعه آموزش عالی کشور کاهش یافته درحالی که در افق یزد این میزان ۴ درصد پیش بینی شده است.

او با هشدار برای برنامه ریزی برای در رقابت ماندن میان دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: باید مزیتی‌هایی را خلق کرد تا این رتبه افزایش یابد. رئیس دانشگاه یزد گفت: تربیت اعضای هیات علمی مجرب و ایجاد امکانات فناوری اطلاعات و خوابگاه‌های مناسب را از جمله این اقدامات ذکر کرد.

رئیس دانشگاه یزد همچنین به برخی دوباره کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها در بین دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: متمرکز کردن و هدفمند کردن فعالیت‌ها می‌تواند استان را در این مسیر بیش از پیش یاری دهد؛ همچنانکه در شهرستان‌ها ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که از آن بی‌بهره‌ایم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ورودی دانشگاه‌ها از سایر شهر‌ها بلحاظ کیفی نیز در حال کاهش است، آن را دلیلی بر کارکردن دانشگاه‌های سایر استان‌ها دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز