خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا:

افزایش نرخ بنزین به داد بورس رسید

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۴۶

رسیدن شاخص کل به زیر ۷۱ و ۷۲ هزار واحدی خط قرمز بورس است و در سالی که سال اقتصاد مقاومتی بیان شده نباید شاخص ها منفی شود.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ بنزین سهام صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی را افزایشی کرد.

مهیار بقایی، کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص رشد امروز شاخص کل بورس اظهار داشت: رسیدن شاخص کل به زیر ۷۱ و ۷۲ هزار واحدی خط قرمز بورس است و در سالی که سال اقتصاد مقاومتی بیان شده نباید شاخص ها منفی شود.

وی افزود: هفته گذشته و با انتشار خبر کاهش نرخ سود بانکها نقدینگی به سمت بازار سکه و ارز سرازیر شد که این موضوع به نحوی باید کنترل می شد و گفته می شود از صندوق توسعه نیز نقدینگی وارد بورس شده است.

بقایی تصریح کرد: با افزایش نرخ بنزین از پنج شنبه شب وافزایش نرخ دلار، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی مورد توجه واقع شدند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به مصوبه هیات دولت و مجلسی ها در خصوص مجوز عرضه ارز پتروشیمی ها در بازار خاطر نشان کرد: از این پس پتروشیمی ها می توانند ارز خود را در بازار آزاد به فروش برسانند تا عرضه دلار بیشتر شود و از افزایش نرخ آن کاسته شود که خود این امر از دلایل رشد این نمادها بود.

وی تصریح کرد: افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحدی شاخص بورس در یک روز چندان نگران کننده نیست و اگر هزار تا هزار و ۲۰۰ واحد رشد داشت باید نگران می شدیم.

وی گفت: مسلما دیگر برنامه های سال گذشته برای بورس تکرار نخواهد شد زیرا در سال های گذشته موضوع تحول اقتصادی را داشتیم و دلار از هزار تومان به ۳ هزار تومان رسید و نگاه کارشناسان به بورس امسال مثبت تر است و افزایش شاخص ها به آرامی صورت می گیرد البته ممکن است کاهش هایی هم داشته باشد اما چندان چشم گیر نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، دردقایق اولیه معاملات امروز بازار سهام، شاخص بورس با رشد ۵۰۴ واحدی به ارتفاع ۷۶ هزار و ۴۸۵ واحد صعود کرد.

در حال حاضر نیز معاملات بورس روند مثبت و رو به رشدی را در پیش گرفته به طوری تا این لحظه از معاملات، ۱۷۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در ۲۳ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شده است.

نماد معاملاتی شبندر، وپاسار و وبملت هم بیشترین تاثیر مثبت را بر حرکت شاخص کل داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز