خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

دنبال نظارت بیشتر کارگر و کارفرما بر سازمان تامین اجتماعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۲۰

برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش نظارت کارگران و کارفرمایان بر سازمان بیمه‌گر خودشان است / مدیران سازمان تامین اجتماعی گام‌های بزرگی برای امانتداری و افزایش نظارت نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این سازمان برداشته و برخواهند داشت.

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی گفت: وجود بیش از ۳۵ میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بیانگر اهمیت کارگران و این صندوق بیمه گر در نظام سلامت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در همایش هفته سلامت که در مرکز همایش‌های رازی واقع در برج میلاد تهران برگزار شد گفت: برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش نظارت کارگران و کارفرمایان بر سازمان بیمه گر خودشان است و دولت امروز امانت دار موقت سازمان‌های بزرگی همانند سازمان تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: مدیران سازمان تامین اجتماعی گامهای بزرگی برای امانتداری وافزایش نظارت نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی در این سازمان برداشته و برخواهند داشت.

این مقام دولتی با اشاره به ارتباط علوم انسانی و اجتماعی با بهداشت سلامت وسبک زندگی مردم تاکید کرد: سلامت در دنیا موضوعی بین رشته‌ای شده است اگر چه در گذشته‌های نه چندان دور پزشکان در خدمت مردم بود ند اما امروز بهداشت وسلامت موضوعی بین رشته‌ای است وعلوم اقتصاد، سیاست، اجتماع و… به تکمیل دانش د رحوزه سلامت کمک کرده‌اند.

ربیعی گفت: مدیریت بهداشت و سلامت باید چند وجهی وبا توجه ساحت‌های مختلف علوم که در برگیرنده حوزه سلامت هستند صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: اگر ابعاد اجتماعی و اقتصادی مقوله بهداشت وسلامت از نظر دور بماند سایر سرمایه گذاری‌ها در حوزه‌ها ی پزشکی نتیجه لازم را در بر نخواهد داشت و به کار گیری از ظرفیت این حوزه‌ها اثر گذاری بخش سلامت را فراگیر‌تر می‌کند.

این مقام دولتی اظهار کرد: قطع رابطه میان علوم پزشکی و علوم اجتماعی منجر به ایجاد نواقصی در حوزه بهداشت و سلامت مردم شده است چرا که تغییر سطح زندگی در حوزه سلامت مقوله فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم خود مراقبتی به عنوان نوعی سبک زندگی گسترش یابد باید در حوزه سلامت به صورت میان رشته‌ای اعم از رشته‌ها ی علوم انسانی و تجربی کار کنیم.

به گفته ربیعی پیوند خوردن حوزه بهداشت وسلامت با حوزه علوم انسانی سطح شناخت و پیشگیری را ارتقا می‌دهد.

این مقام دولتی با تاکید بر خود مراقبتی و سلامت از وضع جاری سلامت وبهداشت در ایران که مبتنی بر درمان محوری بعد از بروز بیماری است انتقاد کرد.

وزیر کار محوری شدن مقوله پیشگیری درحوزه سلامت را نیازمند سرمایه گذاری در حوزه‌های ورزش، کاهش آلودگی هوا، ‌رژیم غذایی مردم وبه طور کلی تغییر سطح زندگی دانست.

این مقام دولتی در پایان اظ‌ها ر کرد: ارزان سازی آزمایشهای پیشگیرانه و تحت پوشش بیمه قرار دادن این نوع آزمایشات هر چند هزینه‌های گزافی دارد اما از هزینه‌های درمان که در آینده برای مردم ایجاد می‌شود جلوگیر ی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز