خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع واردات:

حذف ثبت سفارش می تواند هزینه تمام شده کالاها را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۴۰

سرنوشت ثبت سفارش در تعامل بنگاه های اقتصادی و دولت نهفته است.

محمد حسین برخوردا، رئیس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن استقبال از ریل گذاری دولت برای حذف ثبت سفارش اظهار داشت: در بسیاری از کشورها رونق تجارت خارجی موتور محرکه اقتصاد محسوب میشود و دولتها تلاش میکنند با ساده کردن فرایندهای تجارت خارجی و کاهش مقررات، مشوق های لازم برای ورود هر چه بیشتر افراد به این عرصه را فراهم کنند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما به بهانه افزایش ضریب نظارت و دقت، قوانین و مقررات دست و پاگیر زیادی را بر نظام تجارت خارجیمان تحمیل کرده ایم.

برخوردار با اشاره به این که سرنوشت ثبت سفارش در تعامل سازمانهای مختلف با یکدیگر و با فعالان اقتصادی رقم میخورد، اضافه کرد: واقعیت آن است که میتوان با ایجاد شبکه جامع تجارت خارجی میان دستگاه های مرتبط نظیر گمرک، بانکهای عامل، استاندارد، وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، بصورت الکترونیکی بسیاری از امور را خلاصه کرد ودراین حالت با حذف فرایند دست و پاگیر ثبت سفارش، کارکردهای مثبت آن باقی بماند.

برخوردار درباره اینکه آیا حذف ثبت سفارش به افزایش واردات دامن می‌زند گفت: اساس مدیریت واردات صرفا مبتنی بر ثبت سفارش نبوده است که حال با حذف آن نگرانی ای در این خصوص وجود داشته باشد.

وی گفت: نظام گمرکی، استانداردهای فنی و تعرفه هریک ابزارهای مناسبی هستند برای ایفای نقش در فرایند مدیریت واردات.

وی در خصوص نگرانی های بخش خصوصی اظهار داشت: بیشترین نگرانی بابت سرگردانی واردکنندگان میان دستگاه های مرجع همچون اداره استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت است. در این خصوص باید زیر ساخت الکترونیکی لازم جهت بروز رسانی بخشنامه ها فراهم شود تا واردکنندگان در مواجهه با محدودیتهای واردات و یا تعیین تعرفه غافلگیر نشوند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در رابطه با کاهش درامدهای دولت از محل ثبت سفارش تصریح کرد: حدف ثبت سفارش میتواند هزینه تمام شده کالاها را کاهش دهد و این به نفع مصرف کننده نهایی کالاها است. و میتواند بعنوان ابزاری برای کنترل تورم و گرانی مد نظر دولت قرار گرفته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز