خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان صورت گرفت؛

همایش رسالت روحانیون در تبیین بیانات مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ عمومی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۸۹

مدیرکل اداره ارشاد استان, گفت: ارشاد اسلامی در مساجد و اماکن فرهنگی در بخش آموزش سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است.

مدیرکل اداره ارشاد استان زنجان, گفت: اصلاح فرهنگ عمومی یکی از برنامه های روحانیت است. آنچه که در جامعه مطرح است باید فرهنگ ما تغییر کند. حال این تغییر فرهنگ یک امر تدریجی و زمان بر است و پنهان چرا که تغییر یک فرهنگ جامعه زمان زیادی را در بر دارد و خود جامعه باید در این امر خودش نیز پیش گام باشد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " در این همایش, مدیرکل اداره ارشاد استان با بیان اهمیت رسالت روحانیون و نقش این قشر از جامعه در فرهنگ سازی جامعه اسلامی افزود: اگر بخواهیم در جامعه فرهنگ را در اولویت اول برنامه های خود قرار دهیم روحانیون در خط اول ایفای نقش قرار دارند چرا که جامعه ما اسلامی و مردم ما نیز از روحانیون سرمشق و الگو می پذیرند.

ناصر مقدم با بیان این موضوع که ما در نقش آموزش کار های فراوانی انجام داده ایم گفت: اداره کل ارشاد استان برای تبیین فرهنگ عمومی در جامعه کارهای خوبی را انجام داده و این کار ها را مدیون همکاری صمیمانه ارگان های مرتبط با این موضوع هستیم چرا که این فرهنگ سازی در جامعه اسلامی یک مسئولیت شرعی و قانونی است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ عمومی گفت: اصلاح فرهنگ عمومی یکی از برنامه های روحانیت است. آنچه که در جامعه مطرح است باید فرهنگ ما تغییر کند. حال این تغییر فرهنگ یک امر تدریجی و زمان بر است و پنهان چرا که تغییر یک فرهنگ جامعه زمان زیادی را در بر دارد و خود جامعه باید در این امر خودش نیز پیش گام باشد.

مقدم بر لزوم توجه جدی به فرهنگ و همچنین برنامه ریزی و مشخص کردن اهداف فرهنگی تاکید کرد وگفت: ۳۲ دستگاه دولتی و اجرایی برای بخش فرهنگ بودجه دریافت می کنند ولی نقش وزارت ارشاد در این بین چون متولی برنامه ریزی است مهم است و این موضوع لزوم توجه این ۳۲ دستگاه را برای همکاری و همیاری طلب می کند.

مدیرکل اداره ارشاد استان در پایان, آموزش را در بخش فرهنگ سازی در جامعه یکی دیگر از مهمترین برنامه های وزارت ارشاد خواند و گفت: ارشاد اسلامی در مساجد و اماکن فرهنگی ودر بخش آموزش سرمایه گذاری های خوبی را انجام داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز