خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای تهران به ایلنا توضیح داد:

چرا خط ۳ مترو ناقص افتتاح شد / تاکید بر تکمیل تا آبان‌ماه

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۶۲

دنیا مالی در پاسخ به این پرسش که «آیا بهتر نبود بخش جنوبی خط سه مترو که بیشتر توسط اقشار کم درآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد در اولویت جدی شهرداری قرار می‌گرفت و بهره برداری آن به طور کامل انجام می‌شد؟» گفت: این مطلب درست است امّا باید تقاضای سفر در این خط سنجیده شود. شهرداری نیز بر اساس خواست شورا مکلف است حداکثر تا آبان ماه نسبت به تکمیل ایستگاههای باقی مانده و نصب پله‌های برقی اقدام کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به افتتاح ناقص بخش جنوبی خط سه مترو تهران گفت: در یک ماه آینده با بازدید میدانی از بخش‌های افتتاح شده ضعف‌های آن شناسایی می‌شوند و شهرداری مکلف است تا آبان ماه امسال نواقص موجود را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، با وجود تاخیر در افتتاح بخش جنوبی خط سه مترو تهران این بخش با نواقص زیادی همراه است به طوری که نارضایتی مردم را به همراه داشته است. «احمد دنیامالی» در واکنش به این نواقص گفت: شهرداری مکلف است ‌‌نهایتا تا آبان ماه امسال این نواقص را در بخش‌های نصب پله‌های برقی که به دلیل ارتفاع زیاد انجام نشده است رفع کند و همچنین نسبت به تکمیل ایستگاههای دیگر اقدام کند.

دنیا مالی در پاسخ به پرسش ایلنا که «آیا بهتر نبود بخش جنوبی خط سه مترو که بیشتر توسط اقشار کم درآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد در اولویت جدی شهرداری قرار می‌گرفت و بهره برداری آن به طور کامل انجام می‌شد؟» گفت: این مطلب درست است امّا باید تقاضای سفر در این خط سنجیده شود. شهرداری نیز بر اساس خواست شورا مکلف است حداکثر تا آبان ماه نسبت به تکمیل ایستگاههای باقی مانده و نصب پله‌های برقی اقدام کند و همچنین باید ساعت حرکت مترو در فاصله ورود قطار در ایستگاه همانند سایر خطوط موجود شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا شهرداری برای تکمیل این خط مشکل مالی یا کمبود اعتبارات دارد؟» گفت: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات لازم مشکلی وجود ندارد و تنها تجهیزات مورد نیاز به دلیل واردات‌ از خارج از کشور زمان بر شده است.

عضو شورای شهر تهران در باره افتتاح ناقص بخش جنوبی خط سه مترو و ارائه سرویس‌ در ساعات غیر اوج مصرف(پیک) اظهار داشت: نصب پله‌های برقی در این ایستگاه‌ها شش ماه به طول می‌انجامد و پیش بینی می‌کنیم پس از مهر ماه امسال این بخش از خط سه به طور کامل در ساعات روز به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه فعلاً بخش جنوبی خط سه(ایستگاه آزادگان) تا چهار راه ولی عصر به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است، اعلام کرد: بدون شک خط سه مترو تهران یکی از خطوط پر مسافر متروی تهران خواهد بود که اینک به طور موقت این بخش از خط سه به منظور بارگیری به بهره برداری رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران ابراز امیداوری کرد که در ‌‌نهایت آبان ماه امسال شاهد بهره برداری کامل خط سه مترو از ابتدای آن یعنی ایستگاه آزادگان تا مصّلی باشیم.

این عضو شورای شهر تهران به مسافران این خط توصیه کرد که با شناسایی مسیر استفاده بهینه‌ای از مترو داشته باشند و قول داد که شورا نیز تمام تلاش خود را برای برطرف ساختن نواقص موجود انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز