خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه‌های هفته کارگر در آذربایجان شرقی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۵۵

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریزصیانت از سازمان تأمین اجتماعی و توسعه تشکلات کارگری محوری‌ترین برنامه جامعه کارگری آذربایجان شرقی خواند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریزصیانت از سازمان تأمین اجتماعی و توسعه تشکلات کارگری محوری‌ترین برنامه جامعه کارگری آذربایجان شرقی خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادق‌زاده که طی نشست مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی و فرمانده بسیج کارگری و کارمندی سپاه عاشورا در سالن کنفرانس خانه کارگر تبریز ویژه برنامه‌های هفته کارگر در این استان را تشریح می‌کرد اظهار داشت: گرامیداشت هفته کارگر و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در این راستا فرصت و بهانه‌ای برای تبیین مطالبات کارگران و بازنشستگان است.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته کارگر استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که هیچ کارگری نباید در محیط کار خود دغدغه معیشت داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید نگرش‌ها به گونه‌ای اصلاح شود که کارگران خود را در سود کارفرمایان سهیم بدانند، در این صورت شاهد ارتقای سطح معیشتی کارگران، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و بهره وری خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و تخصصی مختلفی به مناسبت هفته کارگر از ۵ تا۱۱ اردیبهشت) در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد گفت: برگزاری همایش کوه‌روی در دامنه‌های کوه عون بن علی، نشست مشترک کانون‌های کارگری و بازنشستگان استان، دیدار با رییس کمسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال‌غرب، نشست تخصصی حمایت از قانون کار، غبارروبی مزار شهدا، جنگ شادی و تجلیل از کارگران و بازنشستگان نمونه از جمله این برنامه هاست.
صادق‌زاده دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ‌ تجلیل از کارگران نمونه، عیادت از کارگران بیمار، میزگرد تخصصی با محوریت تحول فرهنگی و توسعه اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی، ‌ راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع بسته‌های فرهنگی، یادواره بزرگ شهدای کارگر و تجلیل از خواهران و زنان نمونه کارگر را از دیگر برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته کارگر در استان خواند و افزود: مهم‌ترین برنامه هفته کارگر در استان آذربایجان شرقی برگزاری همایش شش هزار نفری کارگران و بازنشستگان استان در تبریز می‌باشد که یازدهم اردیبهشت در سالن شهید پورشریفی باغشمال تبریز با حضور کارگران برگزار خواهد شد.
عضو هیات مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور صیانت از سازمان تامین اجتماعی را مهم‌ترین و محوری‌ترین اصل در همایش بزرگ کارگران استان عنوان کرد و با انتقاد از طرح مسأْله ادغام سازمان تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت از سوی برخی از نمایندگان مجلس ا اظهار داشت: نمایندگان بایستی نسبت به این طرح دیدی نقادانه و کار‌شناسی داشته باشند، چراکه تامین اجتماعی حاصل عمر کارگران است.
صادق‌زاده با تأکید بر این‌که اموال تامین اجتماعی متعلق به کسانی است که نسل اندرنسل حق بیمه پرداخت کرده‌اند، افزود: در اساسنامه و قانون تامین اجتماعی، این سازمان به عنوان نهاد غیردولتی تعریف شده است، در حقیقت امسال صیانت از تامین اجتماعی مهم‌ترین و محوری‌ترین اصل در همایش بزرگ کارگران استان محسوب می‌شود.
وی همچنین خواستار رشد و توسعه تشکلات کارگری در واحدهای تولیدی و کارگاه‌های بزرگ و کوچک آذربایجان شرقی شد و گفت: افزایش تشکلات قانونی کارگران اعم از شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی، نمایندگان کارگری، ‌کانون بازنشستگان ضرورتی مهم برای استان صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی که در سال ۹۳ بایستی در اولویت قرار گیرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز افزود: بر اساس آمارهای رسمی موجود، استان آذربایجان شرقی رتبه هفتم تشکل‌های کارگری کشور را با تعداد ۴۸۰ تشکل داراست که این رقم در مقابل ۱۲ هزار کارگاه فعال و ۶۰۳ هزار کارگر بیمه شده بسیار کم است که انتظار می‌رود در سال ۱۳۹۳ شاهد توسعه و رشد چنین تشکلات کارگری با کیفیت مطلوب اجرایی باشیم.
وی در پایان با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی در اثر همکاری کارفرمایان و دولت، شاهد کمترین تنش‌های کارگری و تعطیلی کارخانجات بوده است، گفت: امیدواریم با تدابیر ارزشمند دولتمردان و مجلس، شاهد جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران باشیم.
صادق‌زاده همچنین با قدردانی از تلاش استاندار آذربایجان شرقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و فرماندار تبریز در رفع پاره‌ای از مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی استان که منجر به عدم پرداخت حقوق چندین ماهه کارگران شده بود رفع شده و این واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز