خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه ی سلامت لرستان خبرداد:

ثبت نام از افراد فاقد دفترچه بیمه در لرستان آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۸۶

مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان با اعلام شروع اجرای طرح پوشش بیمه ی همگانی در استان لرستان اظهار داشت: کسانی می‌توانند تقاضانامه پرکنند که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا درمان هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان با اعلام شروع اجرای طرح پوشش بیمهٔ همگانی در استان لرستان اظهار داشت: کسانی می‌توانند تقاضانامه پرکنند که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا درمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، آزادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای همگانی یکی از اهداف سازمان بود که امسال بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت ابلاغ شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان با اعلام شروع اجرای طرح پوشش بیمهٔ همگانی در استان لرستان از اول اردیبهشت ماه، اظهار داشت: کسانی می‌توانند تقاضانامه پرکنند که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا درمان هستند، از این رو بیمه ‌شدگان تحت پوشش سایر سازمان‌های بیمه‌گر از قبیل سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و خدمات درمانی نیروهای مسلح مشمول این طرح نیستند.
وی تاکید کرد: افراد فاقد بیمه به‌ منظور ثبت‌نام اولیه صرفا می‌توانند به سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران Bimehsalamat. ir مراجعه کنند.
وی در ادامه گفت: هدف اصلی این طرح این است که هیچ فرد فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور نداشته باشیم. چرا که افرادی که فاقد دفترچه بیمه هستندبه لحاظ درآمدی در سطح پایین جامعه قرار گرفته‌اند.
وی مهم‌ترین راهبرد سازمان را در این میان کاهش مراجعهٔ حضوری جهت ثبت نام دانست و متذکر شد: هدف ما بهینه سازی بیمه سلامت با نگاه رفاه اجتماعی است به نحوی که بتوانیم کاهش پرداخت از جیب مردم را شاهد باشیم.
مدیر کل بیمهٔ سلامت استان لرستان تاکید کرد: این بیمه فقط مخصوص شهروندان و حاشیه شهر‌ها بوده و به روستایی‌ها اختصاص ندارد چرا که‌‌ همان بیمهٔ روستایی و عشایر برای روستاییان قبلا انجام شده و روستاییان نیازی به ثبت نام ندارند.
مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان با بیان اینکه ۶۰ درصد از جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ دفتر پیش خوان دولت با سازمان بیمه سلامت لرستان طرف قراردارد دارند.
مدیر کل بیمهٔ سلامت لرستان گفت: حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان لرستان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.
وی با بیان اینکه ۸۰۰ موسسه و مراکز درمانی در سطح استان با بیمهٔ سلامت استان قراردارندگفت: از این تعداد ۱۰۹ مرکز روستایی و مابقی مراکز تشخیص درمانی شهری و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۹داروخانه در سطح استان فعالیت می‌کننداضافه کرد: تمام داروخانه‌ها در سطح استان با سازمان قرارداد دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز