خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

آمریکا در بحران اوکراین دست دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۷۳

لاوروف با تاکید بر عدم مداخله نظامی روسیه در اوکراین، گفت که آمریکا در بحران کنونی کی‌یف و بن‌بستی که بین «دولت کودتا و معترضان» به وجود آمده است، دست دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور در اوکراین حضور ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، لاوروف با تاکید بر عدم مداخله نظامی روسیه در اوکراین، گفت که آمریکا در بحران کنونی کی‌یف و بن‌بستی که بین «دولت کودتا و معترضان» به وجود آمده است، دست دارد.

وی افزود که حضور نیروهای روسیه در مرزهای این کشور با اوکراین در چارچوب قوانین بین‌المللی بوده و نیروهای روسیه هرگز در شرق اوکراین حضور نداشته‌اند.

لاوروف با اشاره به بد‌ترین سناریوی ممکن در اوکراین، گفت که چنانچه روسیه هدف حمله قرار بگیرد، به طور قطع از خود دفاع خواهد کرد.

وی تاکید کرد: «اگر روسیه هدف حمله قرار بگیرد، قطعا واکنش نشان خواهیم داد، اگر منافع ما، منافع مشروع ما، منافع شهروندان روس به طور مستقیم تهدید شود و اتفاقی مانند آنچه در اوستیای جنوبی رخ داد، تکرار شود، هیچ راه دیگری غیر از واکنش در چارچوب قوانین بین‌المللی نخواهیم داشت.»

لاوروف همچنین گفت که حمله به منافع شهروندان روس، حمله به فدراسیون روسیه است.

وی آمریکا را به دست داشتن در بحران اوکراین متهم کرده و گفت که واشنگتن تلاش می‌کند اوضاع این کشور را به نفع خود رقم بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز