خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس:

کاهش۳۴ درصد حوادثکار در طبس

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۶۰

طبق بازرسی‌های ادواری اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان طبس حوادثناشی از کار این شهرستان در سال ۹۲ به نسبت سال گذشته، ۳۴/۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس گفت: طبق بازرسی‌های ادواری اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان طبس حوادثناشی از کار این شهرستان در سال ۹۲ به نسبت سال گذشته، ۳۴/۴ درصد کاهش داشته است.
«مهدی قاسم‌زاده» با تاکید بر وظایف این اداره درحوزه روابط کار، بازرسی، بیمه بیکاری و بخش تعاون در جمع خبر نگاران گفت: در بحثروابط کار و رسیدگی به شکایات ددر هیئت‌های تشخیص، تعداد شکایت‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۲ به نسبت سال قبل ۳۷ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در سال ۹۲، هیئت‌های تشخیص به ۱۶۰ پرونده شکایت کارگری رسیدگی کرده‌اند که ۳۴ درصد منجر به سازش و برای مابقی(۶۶ درصد) رای صادر شد ه است.
وی میانگین رسیدگی به هر پرونده را ۲۶/۵روز ذکر کرد ودر ادامه گفت: سال گذشته برای نخستین بار واحد هیئت تشخیص حل اختلاف در اداره کار طبس افتتاح شد و اولین بار جلسه خود رادر مردادماه برگزار کرد.
او با بیان اینکه با افتتاح این هیئت دیگر نیازی به مراجعه کارگران به مرکز استان برای رسیدگی به شکایت‌ها با موضوعات کارگری نیست در زمینه بیمه بکاری نیز اظهار داشت: طبق آمار سال گذشته به میزان ۳۱ درصد از تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری کم شده وبه کار سابق خود برگشته‌اند.
قاسم‌زاده در ادامه درمورد در زمینه اشتغال زایی نیز تصریح کرد: سال گذشته اداره کارتعهد اشتغال ۶۶۷ مورد را داشت بیش از تعهد خود، ۷۱۶ مورد اشتغال ایجاد کرده است
در ادامه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس تعدادکارگران تخت پوشش بیمه تامین اجتماعی را ۱۵ هزار نفرذکر کرد و در زمینه اشتغال گفت: عمده تریم مشکلات اشتغال در زمینه ایجاد اشتغال برای افراد تحصیلکرده است که زمینه ان فراهم نیست.
رئیس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر شهرستان طبس با اشاره به اینکه در آستانه هفته کار و کارگر قرار داریم در تشریح برنامه‌ای اداره کار گفت: حضوردر مراسم سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با کارگران، کارفرمایان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی، همایش تجلیل از کارگران نمونه واحدهای صنعتی و معدنی، سرکشی از خانواده‌های شهدای کارگر و کارگران حادثه دیده در حوادثناشی از کار را برخی از برنامه‌های هفته کار و کارگردر شهرستان طبس ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز