خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در پاسخ به ایلنا:

دریافت پیامک ملاک تایید ثبت‌نام یارانه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۴۸

در سه فقره بنزین، گازوئیل و سی ان جی تا پایان هفته تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد / از مجموع انصراف‌ها از ابتدا تاکنون حدود یک دهک از دهکهای کشور از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: دریافت پیامک ملاک تایید ثبت نام یارانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه وضعیت کسانی که ثبت نام یارانه را انجام دادند اما پیامک تایید برای آن‌ها ارسال نشده است چگونه خواهد بود، گفت: دریافت پیامک ملاک تایید ثبت نام نیست. اگر در سامانه ثبت نام اعلام شود که این عملیات با موفقیت انجام شده است کافی است. ممکن است عده‌ای شماره خود را در اطلاعات اولیه اشتباه داده باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد ثبت نام‌ها از طریق دسترسی مردم به شکل مستقیم به اینترنت انجام شد، گفت: تنها ۱۵ در صد ثبت نام‌ها از طریق شبکه‌هایی که دولت طراحی کرده بودصورت گرفت که این نشانه خوبی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: حجم گسترده ۷۵ میلیون پانصد نفر جمعیت ایران و تعیین ده روز برای ثبت نام‌ها نشان از توانایی و قدرت فنی کشور دارد.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت‌ها از چند زمانی آغاز خواهد شد، گفت: بخشی از آن اجرا شده و تنها در سه فقره بنزین، گازوئیل و سی ان جی تا پایان هفته تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه ثبت نام‌ها نشان می‌دهد که عمدتاً افراد متقاضی دریافت یارانه دارای درآمد زیر دو میلیون و پانصد هزار تومان هستند، گفت: تقریباً درآمد‌ها به یکدیگر نزدیک است و این مسئله پیش از ثبت نام نیز پیش بینی می‌شد.

وی با اعلام اینکه حدود سی هزار نفر نیز پس از اینکه ثبت نام کردند طی روزهای اخیر از ثبت نام خود انصراف داده‌اند، گفت: دولت اعلام یک درآمد مشخص برای ثبت نام یارانه‌ها را مطابق مصلحت نمی‌دانست، بنابراین این اختیار را به خودمردم واگذار کردیم تا با خود اظهاری در خصوص دریافت یارانه‌ها تصمیم بگیرند.

محمد شریعتمداری در پاسخ به سؤالی در خصوص بازرسی حسابهای مالی مردم، گفت: این مسئله بیشتر جنبه ژورنالیستی دارد، اگر دولت می‌خواست چنین کاری را ا نجام دهد روش خوداظهاری را در پیش نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی حساب مالی افراد نمی‌تواند ملاک خوبی برای دریافت یارانه باشد، گفت: ممکن است فردی به هر دلیلی امروز در حسابش پول باشد و فردا وضعیت به گونه دیگری باشد. طبق حساب شخصی افراد نمی‌توان گفت چه کسی ثروتمند است و چه کسی فقیر است.

شریعتمداری افزود: گزارشات به عمل آمده قبل از ثبت نام‌ها نشان می‌داد که بخش قابل ملاحظه‌ای از جمعیت ایران همچنان برای دریافت یارانه احساس نیاز می‌کند، البته عدّه‌ای با توضیحات دولت متقاعد شدند که از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع انصراف‌ها از ابتدا تاکنون حدود یک دهک از دهکهای کشور از دریافت یارانه انصراف داده‌اند، گفت: نتایج به دست آمده با بررسی‌های ما چندان تقاوتی جدی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز