خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با وزیر خارجه لتونی:

تحریم ایران اثرات غیر قابل جبرانی برای اروپا داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۲۱

انتخابات اخیر افغانستان بخشی از تحولات مثبت این کشور خواهد بود / به محض آغاز مذاکرات مشاهده می‌کنیم که بسیار از مسئولان عالی رتبه در سیستم مختلف سیاسی؛ اقتصادی؛ فرهنگی کشورهای اروپایی برای سفر به ایران اصرار داشتند.

صبح امروز علی اکبر ولایتی در دیدار با واندرست پیلد گوریچ وزیر خارجه لتونی در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر خارجه لتونی با بیان اینکه برای اولین بار است که به تهران سفر می‌کند، گفت: سال آینده لتونی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت که این کشور مسائل مرتبط با ناتو و افغانستان را دردستور کار خود قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بلاورس میان اوکراین و لتونی قرار دارد در مورد بحران اوکراین اظهار کرد: ما مسائل اقتصادی و توسعه آن را در کشور خود دنبال می‌کنیم و در حال حاضر اتحادیه اروپا به دنبال مسائل اوکراین بوده وما نیز آن را پیگیری می‌کنیم.

واندرست پیلد گوریچ وزیر خارجه لتونی ادامه داد: هر چند که بحران اوکراین ادامه دار خواهد بود، اما ما حاضر به همکاری برای حل این بحران هستیم. ۲۳ سال پیش از آن‌ها جدا شدیم و حالا دوباره از سوی اتحادیه اروپا به آن‌ها پیوسته‌ایم.

وزیر ‌خارجه لتونی با بیان اینکه از دیگر اولویت‌های این کشور از زمان تصدی ریاست اتحادیه اروپا مسئله آسیای مرکزی خواهد بود، ادامه داد: کشور ما به همراه آذربایجان و اوکراین اولین کشورهای بود ند که از شوروی جدا شدند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه در نیمه اول سال ۲۰۱۵ مسئولیت اتحادیه اروپا به کشور ما واگذار خواهد شد، یکی از دلایل سفر من به ایران به منظور ارزیابی و توسعه روابط دو جانبه و جند جانبه بود و امیدوارم این مسیر توسعه و گسترش یابد.

ولایتی نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری انتخابات افغانستان گفت: این انتخابات به صورت سالم و در امنیت کامل برگزار شد. این انتخابات بخشی از تحولات مثبت افغانستان خواهد بود.

وی ادامه داد: ما با تمام کشورهای آسیای مرکزی ارتباط نزدیکی داریم و با این کشور‌ها در اکو رابطه خوبی برقرار کرده و در دو سال اخیر نیز همکاری‌های خودرا افزایش داده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات ایران و اروپا به منظور حل موضوعات فی مابین تصریج کرد: تحریم‌ها تنها اثر منفی برای ایران نداشته بلکه برای کشورهای اروپایی نیز اثرات منفی و غیر قابل جبرانی را درپی داشته است که به طور نمونه می‌توان به محرومیت آنان از بازار و توانمندی‌های ایران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اگر کشورهای اروپایی به اختیار خودشان تصمیم گیری می‌کردند، حتماً علاقه‌مند به توسعه روابط و نادیده
گرفتن تحریم‌ها بودند، ادامه داد: به محض آغاز مذاکرات مشاهده می‌کنیم که بسیار از مسئولان عالی رتبه در سیستم مختلف سیاسی؛ اقتصادی؛ فرهنگی کشورهای اروپایی برای سفر به ایران اصرار داشته و در نوبت سفر برای مذاکره با ایران هستند که هنوز فرصت برای هماهنگی این سفر‌ها را نداشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز