خبرگزاری کار ایران

مجسمه ساز صاحب نام ایتالیایی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۵

صبح سه شنبه نهم آبان، لوکا مارووینو مجسمه ساز ایتالیایی ستایش شده جهانی، وارد تهران می‌شود تا اولین کارگاه آموزشی مجسمه سازی با سنگ را با حضور ۱۶ هنرمند مجسمه ساز ایرانی برگزار کند.

ایلنا: صبح سه شنبه نهم آبان، لوکا مارووینو مجسمه ساز ایتالیایی ستایش شده جهانی، وارد تهران می‌شود تا كارگاهی برپا كند.
به گزارش ایلنا؛ این رویداد مهم به ابتکار آموزشگاه هنرهای تجسمی آریا با همکاری کارخانه «سبا سنگ» برپا می‌شود. این کارگاه در ۱۲ روز و ۱۰۰ ساعت آموزشی در کارخانه «سبا سنگ» در شمس آباد حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) دایر خواهد بود و در پایان دوره به انتخاب لوکا و بهروز دارش به دو هنرمند برگزیده لوح تقدیر و سکه بهار آزادی اهداءمی شود.
لوکا مارووینو هنرمند ستایش شده جهانی، برنده سه جایزه در سمپوزیوم‌های کره جنوبی، فرانسه و تهران است. او همچنین در کشورهای لهستان و آلمان، انگلستان و فرانسه دارای نمایشگاه انفرادی مجسمه بوده و اینک استاد دانشگاه هنرهای زیبای کارارا و مدرس تخصصی مجسمه سازی با سنگ است.
اهمیت این رویداد در این است که، تجربه مجسمه سازی با سنگ، موانع بسیاری را بر سر راه هنرمند قرار می‌دهد. دستیابی به قله‌های سنگی مورد نظر هنرمند، دشواری حمل و نقل، تقبل هزینه‌های گزاف، برخورداری از فضای کارگاهی مناسب و تجهیزات لازم از جمله این موانع هستند. اینک با برپایی این کارگاه مبتکرانه از سوی گالری آریا در فضای آزاد کارخانه سبا سنگ این امیدواری بیشتر می‌شود تا در کنار متریال‌هایی چون برنز، خمیر کاغذ... سنگ که تکنیکی بسیار رواج یافته در مجسمه سازی دنیاست به تجربه مجسمه سازان جوان ایرانی نیز در آید وبا همکاری نهادهایی نظیر سازمان زیباسازی شهرداری تهران زمینه‌های استفاده از مجسمه‌های سنگی در مبلمان شهری فراهم شود.
هنرمندان حاضر در این کارگاه آموزشی صبح هر روز با حضور در مکان آموزشگاه هنرهای تجسمی (گالری آریا) به محل کارخانه «سبا سنگ» راهی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز