خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد؛

افزایش 20 درصدی صدور کارت بازرگانی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای افزایش صادرات در این استان شاهد افزایش 20 درصدی صدور کارت بازرگانی در زنجان هستیم.

زنجان ـ ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زنجان درزمینه صادرات با سهم 1.87 درصدی رتبه مطلوب را در سطح کشور از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی معصومی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان شامگاه شنبه در جلسه تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با اشاره به اینکه گام های بلندی در شکوفایی اقتصاد کشور برداشته شده است، گفت:صادرکنندگان به عنوان تامین کنندگان ارز کشور و تولیدکنندگان به عنوان تامین کنندگان کالاهای مورد نیاز کشور نقش بسیار مهمی در این راستا ایفا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه می توان با اتکا به درآمدهای مالیاتی خودکفا شد، ادامه داد: باید درآمدهای نفتی به زیرساخت ها اختصاص یابد.

این مقام مسئول به رتبه نهم استان زنجان در صادرات کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: زنجان با سهم 1.87 درصدی این رتبه را در سطح کشور از آن خود کرده است.

معصومی به هدف گذاری 35.5 میلیارد دلاری صادرات کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: استان زنجان نیز برنامه های درخور توجهی برای ارتقاء صادارت استان در پیش گرفته است.

وی به رقابتی کردن پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادر کننده در استان تاکید کرد و افزود: در همین راستا صدور کارت بازرگانی با 20 درصد افزایش انجام می شود.

معصومی به تجهیز گمرک استان به تجهیزات بارگیری، تخلیه و مجوزهای صادراتی اشاره کرد و یادآور شد: انجام تفویض اختیار صدور مجوزهای مورد نیاز صادراتی و وارداتی نیز از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی به کاهش قیمت تمام شده کالای صادارتی از طریق حمل و نقل ریلی، زمینی و برنامه ریزی برای استانی کردن صادرات صنایع دستی اشاره کرد و افزود: تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گام مهمی در توسعه صادرات استان است.

معصومی تشویق واحدهای صادارتی استان و برنامه ریزی برای افزایش توریسم در استان را یکی دیگر از راهکارهای افزایش صادارت استان عنوان و خاطرنشان كرد: ایجاد برند فرش ابریشم و تعیین ارزش صادارتی این فرش در گمرکات می تواند در افزایش سهم صادارت استان زنجان موثر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز