خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

حضرت زهرا(س) الگوی بی بدیل و بی نظیر خلقت است

کد خبر : ۱۶۱۳۳۱

حضرت زهرا(س) الگوی بی بدیل و بی نظیر و عصاره ی ارزشهای متعالی خلقت است.

استاندار اصفهان در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) که با حضور فرزندان شاهد، بازنشستگان، کارمندان نمونه خدمت و بانوان شاغل در استانداری وفرمانداری ها برگزار شد گفت: صحبت کردن در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) که از ایشان به عنوان سیده دو عالم، گوهر ناب کرامت و مظهر محبت و شفقت و تکیه گاه امامت یاد می شود بسیار مشکل و خارج از توان می باشد و نیاز به تحقیق و بررسی عمیق و گسترده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور افزود: عفت، تقوا، طهارت، مجاهدت شوهرداری و فرزندداری، سیاست فهمی ومهربانی ایشان، امروز به عنوان یک الگو برای زنان جامعه مطرح است که بررسی هرکدام از این خصوصیات نیاز به مطالعه و بررسی همه جانبه دارد.

وی تصریح کرد: طبق گفته ی محققین علوم اسلامی برای درک گوشه ای از فضائل الهی آن حضرت کافی است خطبه ی غرای حضرت زهرا(س) را درباره ی حقیقت توحید مرور کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امروز در مورد شخصیت زن دو دیدگاه کاملا متضاد وجود دارد، ادامه داد: بزرگان دنیای اسلام از زن به عنوان حقیقت کوثر تاویل کرده اند و این در حالی است که از دیدگاه غرب تحت عنوان جنبش فمنیسم یاد می شود.

زرگرپور دیدگاه غرب را کاملا مادی و انحرافی دانست و اذعان داشت: طبق این دیدگاه نگاهی کاسبکارانه به ظرفیت زن در مسائل اقتصادی وجود دارد و این دیدگاه، نگاهی تحقیر آمیز به زن و تنزل دادن آن به عنوان وسیله ی برای اطفای شهوات مردان و نگاهی ظالمانه و متحجرانه مبنی بر برابری زن و مرد دارد.

استاندار اصفهان در ادامه افزود: در مقابل این دیدگاه، دیدگاه اسلامی وجود دارد که مبنی بر عدم تفاوت زن و مرد در سیر مقامات معنوی و عدم تفاوت در رشد و تعالی و همچنین در تحصیل، شغل و عدم تفاوت حقوق الهی است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه زن و مرد در فطرت ذاتی خود دارای تفاوتهایی هستند؛ اظهار داشت: این تفاوت ها عرصه های متفاوتی را پیش روی آن ها قرار می دهد و این مزیت اصلی اسلام نسبت به دیگر دیدگاه ها است.

استاندار اصفهان به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با زنان فرهیخته و نخبه در تهران اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار فرمودند باید ذهن خود را از تفکرات غلط و کلیشه ای غرب در مسئله زن تخلیه کرد و برابری جنسی زن و مرد از جمله حرفهای غلط غرب است و امروز ایران اسلامی از حضور خیل عظیم زنان دانشمند نخبه تحصیل کرده و با فرهنگ که بعضا مسئولیت های مهم اداری را هم بر عهده دارند بر خود می با لد، زنانی که نه تنها مدیریت خانواده و تربیت فرزندان را به خوبی بر عهده دارند بلکه در مسئولیت های اجتماعی هم الگو و نمونه اند.

گفتنی است در این مراسم از فرزندان دختر شهیدان سرافراز که هم اکنون در استانداری و فرمانداری های استان مشغول به خدمت می باشند و همچنین بازنشستگان سال ۹۲ و کارمندان نمونه خدمت سال ۹۱ تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز