خبرگزاری کار ایران

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

سپاه به دژ مستحکم ملت در برابر تهدید دشمن تبدیل شده است

کد خبر : ۱۶۱۲۵۸

مقابله هوشمندانه و حماسی سپاه در برابر تهدیدات و فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی از جمله در مقطع پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن عامل نجات کشور و انقلاب اسلامی بوده است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای بر قابلیت‌ها و توانمندی‌ها سپاه تاکید کرد و آورده است: این نهاد به دژ مستحکم ملت در برابر تهدید دشمن تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت دوم اردیبهشت(۱۳۵۸) سالروز تاسیس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فلسفه وجودی این نهاد انقلابی و مردمی را ظرفیت‌سازی اطمینان بخش برای دفاع عاشورایی و غیر محافظه‌کارانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقای توان ملی در صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و مقابله با تهدیدات دشمنان علیه نظام و میهن اسلامی‌دانست.

متن بیانیه بدین شرح است:

تاریخ انقلاب اسلامی مملو از خاطرات و صحنه‌های افتخارآمیز و شعور آفرینی است که بر پیشانی آن نام سپاه و حماسه‌سازی‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز پاسداران انقلاب اسلامی درخشیده و الهام بخش نسل‌های امروز و فردای ایران عزیز و حتی علاقمندان انقلاب در فراسوی مرزهای جغرافیایی کشور است.

سپاه با الهام از فرهنگ عاشورا و عبرت از حقایق تاریخی اسلام و ایران، با درک درست، دقیق و عمیق از شرایط و مقتضیات فراروی انقلاب، نظام و میهن اسلامی همواره در حوزه‌ مأموریت‌های قانونی و خطیر محوله، حضور بالنده و موفق خود را مایه‌ مباهات و مسرت ایرانیان قرار داده است.

مقابله هوشمندانه و حماسی سپاه در برابر تهدیدات و فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی از جمله در مقطع پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن عامل نجات کشور و انقلاب اسلامی بوده است.

برغم برخی تحلیل‌ها و القائات مغرضانه، غلط وناشایست، اگر فداکاری‌ها و ایثارگری‌های پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح کشور در مقطع پیروزی انقلاب و تحرکات ضد انقلابی و ضد امنیتی گروهک‌های برانداز و جریان‌های محارب و وابسته به قدرت‌های سلطه‌گر و زورگوی جهانی و سپس در ۸ سال دفاع مقدس و نیز فتنه‌های ۲۵ سال گذشته نبود، بی تردید عبور نظام و میهن اسلامی از طوفان سهمگین این حوادثبسیار دشوار و چه بسا محال بود.

قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و عرصه‌های متنوع مأموریت‌های قانونی سپاه، این نهاد را فراتر از یک سازمان نظامی کلاسیک به دژ مستحکم ملت ایران در حوزه‌های مختلف تهدید دشمن تبدیل ساخته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تعامل و هم افزایی با سایر نیروهای مسلح، با برخورداری از توان دفاعی کم نظیر، ظرفیت مدیریت و کنترل بحران‌ها، تهدیدات و خطرات در محیط داخلی و منطقه‌ای، قدرت‌ بازدارندگی کشور را ارتقاء بخشیده و نشان داده است با هوشیاری و هوشمندی، به مدد پشتوانه مردمی و راهبری‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) ماجراجویی‌های دشمن در حوزه‌های سخت و نیمه سخت و نرم را با شکست خفت باری مواجه و اقتدار نظام در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی و سایر حوزه‌های مورد توجه دشمنان را به رخ کشیده است.

ایمان، تقوا، درک و عمل انقلابی، دشمن شناسی و ولایت‌پذیری به مثابه برجسته‌ترین شاخص‌ها و ویژگی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نهاد مردمی را مایه امنیت و امید مردم در لحظه‌های سخت قرار داده است که با حضور بموقع، بهنگام و به اندازه خود جبهه معاندین انقلاب و نظام را در پی‌گیری راهبردها و سناریوهای دشمنی علیه ملت ایران ناکام گذارده است.

همچنین باید با پاسداشت یاد و خاطره شهیدان و حماسه آفرینان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس و مقابله با فتنه‌گری‌های ضد انقلاب داخلی و خارجی بر تحسین بصیرت، هوشمندی و عمل قاطعانه و انقلابی فرماندهان و آحاد پاسداران این نهاد مردمی و انقلابی در مقاطع سرنوشت‌ساز تاکید شود.

تردیدی نیست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی همه جانبه به وصایای حضرت امام(ره) و منویات و رهنمودهای نافذ و هدایت‌گر مقام عظمای ولایت و رهبری، امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) با مدیریت جهادی و رویکردی تکلیفی و قانون مدارانه بدون توجه به عملیات روانی و هجمه‌های رسانه‌ای جبهه معاندین نظام، ظرفیت‌های سخت‌ افزاری و نرم افزاری خود رادر عرصه‌های نیاز انقلاب و پیشرفت کشور به صحنه آورده و در این مسیر مبارک و مقدس لحظه‌ای درنگ نکرده و همراه با سایر نیروهای مسلح مقتدر کشور، همچنان گزینه‌های دشمن را عقیم و پاسخ قاطع، سخت و کوبنده به آن خواهد‌ داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز