خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

مابقی شاخ‌های آمریکا را هم می‌شکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۲۰

معتقدم که به زن ایرانی ظلم نمی‌شود / ما مقتدارانه ایستاده‌ایم و نباید در برابر شرارت‌های آنها عقب بکشیم. ما در مذاکرات سخت‌تر ایستاده‌ایم و البته باید مراقب نیز باشیم که حتماً هم مراقبت می‌شود.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه مدعی هستیم که حقوق زن در حد بالایی برخورداریم و در نقطه ضعف نیستیم، تصریح کرد: جایگاه زن در ایران تابلوی جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن که ظهر امروز در وزارت دادگستری برگزار شد، با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه حضرت فاطمه(س) بزرگ زنان از اول تا آخر عالم است، گفت: ما افتخار می‌کنیم که حضرت زهرا(س) الگوی ماست.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که زن در اسلام در برترین جایگاه قرار دارد.

وزیر دادگستری با اشاره به آیه ۳۵ سوره احزاب یادآور شد: در این آیه تمام ویژگی‌ها و خصائل برجسته انسانی هم برای زنان و هم برای مردان ذکر شده است که این نشان از جایگاه والای زنان در اسلام است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه در ایران نیازی به حقوق زنان نداریم، اظهار داشت: معتقدم که به زن ایرانی ظلم نمی‌شود و این را قاطعانه می‌گویم که امروز زن ایرانی و مسلمان ما به برکت اسلام اهل بیت از حقوق سیاسی، مدنی و اجتماعی برخوردار است.

وی افزود: اینکه به چند تن تعدی می‌شود مسئله جدیدی نیست. به برخی از فرزندان و جوانان و مردان هم تعّدی‌هایی صورت می‌گیرد و البته ما از همه شهروندانمان دفاع می‌کنیم که دفاع از حقوق شهروندی وظیفه ماست.

پورمحمدی با بیان اینکه ما امروز مدعی هستیم که مدعیان حقوق بشر به حقوق زنان ظلم می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنها به زنان ظلم می‌کنند همانطور که به مردانشان نیز ظلم می‌کنند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه مدعی هستیم که حقوق زن در حد بالایی برخورداریم و در نقطه ضعف نیستیم، تصریح کرد: جایگاه زن در ایران تابلوی جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: زنان و مردان ما در انقلاب و جنگ پابه‌پای مردان و حتی جلوتر از آنان حرکت کردند و در توسعه، پیشرفت و سازندگی بیش از سهم‌شان حضور دارند که این بیش از انتظار است.

پورمحمدی با اشاره به جایگاه خانواده در غرب یادآور شد: در غرب تعلق به خانواده در حال کمرنگ شدن است، با افزایش طلاق روبه‌رو هستیم و خانواده‌های تک‌نفره در حال گسترش هستند و امروز سلاح برنده ما در عرصه جهانی زن ایرانی و مسلمان و جایگاهش است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مسئله خانواده‌‌های همجنس مسئله‌ای برای سرافکندگی انسان مدرن غربی است، خاطرنشان کرد: آنها با این مسائل ادعای حقوق بشر و ادعاب از حقوق زنان را نیز می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام هیچ بنایی در نزد خدا محبوب‌تر از بنای ازدواج و تشکیل خانواده نیست، افزود: امروز با دغدغه‌هایی که بسیار جدی هستند، روبه‌رو هستیم که جدی‌اند مثلاً آمار طلاق بالا رفته و با توجه به اینکه رهبری امسال را سال فرهنگ نامیده باید بررسی شود که چرا با افزایش آمار طلاق روبه‌رویم و باید این عوارض مدیریت شود.

پورمحمدی با بیان اینکه سرمایه زن ما کرامت، عفت، وقار و پاکدامنی است، اذعان داشت: باید سعی کنیم تا این سرمایه تباه نشود و متاسفانه در مسئله حجاب کم‌توجهی می‌شود و باید بدانیم اگر حجاب و عفت مورد خدشه قرار می‌گیرد جامعه آسیب می‌بیند.

در ادامه وزیر دادگستری به سالروز تولد امام خمینی اشاره کرد و گفت: ایشان حق زیادی بر گردن ما دارند. امام خمینی اسلام را از مهجوریت خارج کرد و تعریف جدیدی از اسلام، مذهب، زنان و جامعه اسلامی ارائه کرد.

پورمحمدی امام خمینی را مظهر خوبی‌ها دانست و تصریح کرد: آنچه که به ما عزت داده، از برکت امام است و ما باید برای رسیدن به اهدافمان راه ایشان را ادامه بدهیم.

وزیر دادگستری با اشاره به جمله امام خمینی مبنی بر این که «ما می‌توانیم» راه اقتدار را نشان داد، بیان کرد: راه اقتدار داخلی عزم و وحدت و انسجام است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در عرصه خارجی نیز راه اقتدار را هموار کردند که شاخصه اول آن استبکارستیزی است. امام شاخ آمریکا را شکاند و به ما استکبارستیزی را نشان داد و ان شاء الله مابقی شاخ‌های آمریکا را هم می‌شکنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه اقدامات آمریکا برای انتقام‌گیری و عقده‌گشایی است، عنوان کرد: اینکه سفیر ما را راه نمی‌دهند، علیه ما بیانیه و قطعنامه صادر می‌کنند و ساختمان‌مان را مصادره می‌کند، به خاطر این است که ما آنها را از کاخ اقتدار بیرون انداختیم.

وزیر دادگستری شاخصه دوم اقتدار خارجی را دیپلماسی دانست و بیان کرد: ما مقتدارانه ایستاده‌ایم و نباید در برابر شرارت‌های آنها عقب بکشیم. ما در مذاکرات سخت‌تر ایستاده‌ایم و البته باید مراقب نیز باشیم که حتماً هم مراقبت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز