خبرگزاری کار ایران

افزایش بهره وری با دریافت جایزه ملی لجستیك

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۴

هدف از اعطای جایزه ملی لجستیک تشویق و هدایت واحدهای صنعتی و خدماتی کشور برای حرکت در مسیر تعالی فعالیت­های لجستیکی است.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با بیان اینكه جایزه ملی لجستیك سبب افزایش چاپكی زنجیره های تامین می شود گفت:  این جایزه نیز در افزایش بهره وری و كاهش قیمت تمام شده بنگاه ها موثر است.

به گزارش‌ایلنا و به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، مهدی فتح اله افزود: همچنین جایزه ملی لجستیك سبب افزایش رضایت ملی، الگوسازی در راستای افزایش توانمندی لجستیکی صنایع مختلف و تقدیر و تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی برتر می شود.

وی اظهار كرد: وضعیت کنونی فضای کسب‌وکار کشورمان و همچنین تاثیر مستقیم و سهم قابل توجه هزینه‌های لجستیکی بر قیمت تمام‌شده محصول که در برخی صنایع تا 30 درصد از هزینه‌های تحویل را شامل می‌شود؛ باعث اهمیت یافتن بیش از پیش موضوع لجستیک برای صاحبان بنگاههای اقتصادی در کشورمان، به‌خصوص پس از هدفمند شدن یارانه‌ها و مطرح شدن نهضت کاهش قیمت تمام‌شده، شده است.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی بر تدبیر و تصمیم‌سازی برای بهبود عملکرد لجستیکی در کشور تاكید كرد و افزود: نیاز صنایع و کسب‌وکارهای مختلف به برگزاری جایزه‌ای تحت عنوان "جایزه ملی لجستیک" به‌عنوان یکی از راهکارهای بهبود عملکرد لجستیکی و ایجاد رقابت سالم بین بنگاههای اقتصادی کاملا احساس می‌شود.

وی، هدف از اعطای جایزه ملی لجستیک را تشویق و هدایت واحدهای صنعتی و خدماتی کشور برای حرکت در مسیر تعالی فعالیت­های لجستیکی عنوان كرد و گفت: این جهت‌گیری در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری، کاهش قیمت تمام‌شده  و... می شود.

دبیر علمی پنجمین كنفرانس ملی و سومین كنفرانس بین المللی لجستیك و زنجیره تامین، لجستیك را یكی از مهمترین فعالیت­های پشتیبان اقتصاد و تجارت كشورها دانست و گفت: كمتر فعالیت اقتصادی و تجاری یافت می­شود كه متكی بر فعالیت­های لجستیكی چون حمل­ونقل، ذخیره­سازی، توزیع، تامین و... نباشد.

وی ادامه داد: كارآمدی فعالیت­های لجستیكی، یكی از عواملی است كه بهره­وری در زمان و هزینه را برای بنگاه­ها به دنبال خواهد داشت در این راستا، تشویق و فرهنگ­سازی برای بهبود مستمر و دستیابی به تعالی در حوزه لجستیك از جمله رویكردهای ارتقاء لجستیك در سطح بنگاه­ها،‌ سازمان­ها و سایر نهادهاست.

فتح اله، اعطای جوایز ملی و بین­ المللی لجستیكی را یكی از ابزارهای تشویق و فرهنگ­سازی عنوان كرد و افزود: این جوایز همه ساله در قالب فراخوان، بنگاه­ها و سایر نهادها و موسسات را تشویق می­كنند تا برای كسب جایزه در حوزه­های مختلف تعریف شده با دیگر شركت­كنندگان مسابقه به رقابت بپردازند.

 وی با بیان اینكه آلمان به عنوان یكی از برترین كشورهای جهان در امر لجستیك است اظهار كرد: این كشور سالانه حداقل 16 جایزه لجستیكی برگزار می­كند و بعد از آلمان، كشورهای فرانسه، انگلیس و اسپانیا به ترتیب بیشترین تعداد این جوایز را برگزار می­كنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره جایزه ملی لجستیك در آذر ماه سال جاری در كشور افزود: انجمن لجستیک ایران با همکاری مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی پنجمین كنفرانس ملی و سومین كنفرانس بین المللی لجستیك و زنجیره تامین را كه به عنوان نقطه عطفی در تحول لجستیک کشور محسوب می شود را برگزار خواهد كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز