خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با ایلنا:

مکانیزم‌های اجرایی حذف ۳ میلیون خانوار از دریافت یارانه در حال تدوین است

کد خبر : ۱۶۱۱۲۴

خبرها حاکی از انصراف ۳ میلیون نفر از دریافت یارانه است. درحال حاضر بیش از۷۷ ملیون و ۵۰۰ هزار نفر یارانه ۴۵۵۰۰تومانی دریافت می کنند / به احتمال زیاد تا ۲۲ اردیبهشت که موعد اولین پرداخت یارانه در فاز دوم محسوب می‌شود این افراد شناسایی و حذف خواهند شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مکانیزم حذف یارانه بگیران بر عهده سازمان هدفمندی است که باید از طرف آن‌ها اعلام شود.

شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص تعداد افرادی که اقدام به ثبت‌نام برای دریافت یارانه نکرده‌اند؟ اظهار داشت: بنده اطلاعاتی از تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه ندارم و در حال حاضر نمی‌توانم بگویم دولت به هدف خود جهت کاهش یارانه بگیران دست یافته است یا نه.

وی با اشاره به چگونگی حذف حدود ۳ میلیون خانوار که شامل حدود ۱۰ میلیون نفر می‌شود از دریافت یارانه، گفت: تمامی مکانیزم‌هایی اجرایی برای حذف یارانه‌بگیران از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حال تدوین است که باید از سوی ان‌ها اعلام شود.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد تا ۲۲ اردیبهشت که موعد اولین پرداخت یارانه در فاز دوم محسوب می‌شود این افراد شناسایی و حذف خواهند شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه دولت موظف به اجرای قانون است، گفت: این تصور که دولت قبل اقدام به پرداخت یارانه کرده است و دولت جدید در تلاش برای قطع آن است صحت ندارد و بر اساس بند(و) تبصره ۲۱ قانون مصوب مجلس، یارانه تنها باید به افراد نیازمند واقعی پرداخت شود.

به گزارش ایلنا خبرها حاکی از انصراف ۳ میلیون نفر از دریافت یارانه است. درحال حاضر بیش از۷۷ ملیون و ۵۰۰ هزار نفر یارانه ۴۵۵۰۰تومانی دریافت می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز