خبرگزاری کار ایران

برگزاری تظاهرات گسترده ضددولتی در ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۱

این تظاهرات به فراخوان احزاب و گروه‌های با گرایش چپ و چپ افراطی برگزار شد و در آن اعضا و طرفداران حزب کمونیست و سندیکاهای مستقل ایتالیا نیز حضور داشتند.

هزاران شهروند ایتالیایی علیه برنامه‌های ریاضتی «ماریو مونتی» نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، این تظاهرات به فراخوان احزاب و گروه‌های با گرایش چپ و چپ افراطی برگزار شد و در آن اعضا و طرفداران حزب کمونیست و سندیکاهای مستقل ایتالیا نیز حضور داشتند.

این تظاهرات در روز موسوم به «نه به مونتی» با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. با این وجود در جریان تظاهرات بعضی از معترضان با پلیس درگیر شدند.

ماریو مونتی به انتقادها و اعتراضات در جریان سخنرانی خود پاسخ می‌دهد.
نخست‌وزیر ایتالیا می گوید: «حق با شما است اما من دقیقا سعی دارم توضیح دهم که چرا ما در وضعیت کنونی قرار داریم. چرا دولت قبلی وعده‌های زیادی داد و چرا اکنون نمی‌توان این وعده‌ها را عملی كرد.»

یکی از معترضان درباره سیاست‌های مونتی می‌گوید: «ماریو مونتی در مرحله نخsت به فکر منفعت و سود بانک‌ها است و سپس شهروندان. وی نگران شهروندان نیست و توجهی به ما ندارد.»

ایتالیا از سال گذشته دچار رکود اقتصادی شده است. مونتی برای کاهش کسری بودجه و احیای دوباره اقتصاد این کشور اعمال برنامه‌های ریاضت اقتصادی را در راس کار قرار داده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز