خبرگزاری کار ایران

اظهارات معاون وزیر نفت در خصوص استفاده از بنزین تولید داخل:

وقتی کسی رو به موت است می‌تواند در حد نیاز ازگوشت میت بخورد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۹۹

آلاینده بودن بنزین وارداتی منطقی نیست زیرا بنزین قبل از خرید ابتدا آنالیز می‌شود سپس خریداری می‌شود. زمانی که تحریم‌ها اعمال شد وامکان واردات وجود نداشت پتروشیمی‌ها چاره‌ای جز کمک به تولید و رفع نیاز کشور نداشتند.

معاون وزیر در امور پتروشیمی گفت: زمانی که کشور در شرایط تحریم بود، چاره‌ای جز تولید بنزین در پتروشیمی‌ها وجود نداشته اما زمانی که دولت امکان واردات بنزین را پیدا کند تولید بنزین پتروشیمی‌ها متوقف می‌شود.

عباس شعری مقدم معاون وزیر در امور پتروشیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در دفاع از بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها اظهار داشت: زمانی که تحریم‌ها اعمال شد و امکان واردات وجود نداشت پتروشیمی‌ها چاره‌ای جز کمک به تولید و رفع نیاز کشور نداشتند بطوری که در دین هم آمده وقتی کسی رو به موت است می‌تواند در حد نیاز ازگوشت میت بخورد بنابراین وقتی کشور نیاز به بنزین داشت آیا دولت باید اجازه می‌داد که مملکت متوقف شود؟

وی افزود: میزان بنزینی که پتروشیمی‌ها تولید کردند در جنوب کشور مصرف شده و دعوای بنزین و اکتان افزا ربطی به تهران ندارد ضمن اینکه در حال حاضر نیز اگر دولت بتواند بنزین وارد کند بهترین کار این است که تولید بنزین در پتروشیمی‌ها متوقف شود.

شعری مقدم خاطرنشان کرد: آلایندگی بنزین بستگی به این دارد که از چه کشوری وارد شود مثلا کیفیت بنزین ژاپن با چین متفاوت است.

وی ادامه داد: آلاینده بودن بنزین وارداتی منطقی نیست زیرا بنزین قبل از خرید ابتدا آنالیز می‌شود سپس خریداری می‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بنزینی که از پالایشگاه برزویه(نوری) تحویل می‌شود آروماتیک و گوگرد پایینی دارد و بنزین تحویلی از بندر امام آروماتیک بالا و گوگرد پایینی دارد اما تماما فلر شده و بنزین باقی مانده نیز در جنوب کشور مصرف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز