خبرگزاری کار ایران

هدف مان حفظ چهارمی آسیاست؛

گودرزی: زمان زیادی را از دست داده‌ایم / نمی‌توانیم به دولت فشار بیاوریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۶۲

مقامی که در دوره قبل بازی‌های آسیایی به دست آوردیم عنوان چهارمی بوده که با تیم سوم، ۲۰ مدال طلا اختلاف داریم؛ در حالی که اختلاف مان با تیم پنجم یک مدال طلا است. بنابر این برای از دست دادن این مقام کافی است یک مدال طلا از دست بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: هم به خاطر نداشتن وزیر و هم به جهت اینکه تعداد زیادی از فدراسیون‌های تأثیرگذار ما مثل کشتی برای مدت طولانی فاقد رئیس بودند و با سرپرست اداره می شدند، زمان زیادی را برای بازی‌های آسیایی از دست دادیم.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی در خصوص پیش بینی شرایط کاروان اعزامی ایران به مسابقات آسیایی کره جنوبی با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: مقامی که در دوره قبل بازی‌های آسیایی به دست آوردیم عنوان چهارمی بوده که با تیم سوم، ۲۰ مدال طلا اختلاف داریم؛ در حالی که اختلاف مان با تیم پنجم یک مدال طلا است. بنابر این برای از دست دادن این مقام کافی است یک مدال طلا از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: مثلا آسیب دیدگی یک ورزشکار طلایی ما یک پله جایگاه‌مان را تنزل می‌دهد یا بیماری دو ورزشکار، یک سوء مدیریت، یک قرعه بد و یا هر اشکال دیگری می‌تواند باعثعقب ماندن در جدول مدال‌ها شود. البته این شرایط ممکن است برای ورزشکاران کشورهای دیگر هم اتفاق بیفتد. درغیر این صورت و ایجاد شرایط ایده آل می توان به حفظ جایگاه چهارمی امیدوار بود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای اینکه ۲۰ مدال طلای بیشتر کسب کنیم تا به جایگاه کره یا ژاپن برسیم، یک زمان طولانی برنامه‌ریزی شده به همراه یک تلاش گسترده و وسیع نیاز داریم البته آن کشورها هم متوقف نیستند و با برنامه های منظم فعالیت و تلاش می کنند. ضمن اینکه ما در برخی از رشته ها در بخش بانوان این شانس را نداریم که در این مسابقات شرکت کنیم. بنابر این امسال هدفمان حفظ همین جایگاه چهارمی و برای دوره بعد تلاش می‌کنیم برای افزایش ۲۰ مدال طلای دیگر که خیلی دور از ذهن نیست ولی کار بسیار مشکلی است.

گودرزی در پاسخ به این سئوال که " چطور باید از جایگاه قبلی دفاع کنیم "؟ تصریح کرد: برای این که یک پله پایین پایین نیاییم باید یک برنامه و فعالیت حداقل ۱۸ ماهه داشته باشیم تا در شرایط مساوی با تیم های دیگر رقابت کنیم که متاسفانه این ۱۸ ماه را به خاطر نداشتن وزیر و مدتی هم به جهت اینکه تعداد زیادی از فدراسیون های تأثیر گذار ما مثل کشتی، فاقد رئیس بودند و با سرپرست اداره می شدند از دست دادیم.

وی ادامه داد: این فدراسیون‌ها برنامه ریزی مناسب بلند مدت و حتی کوتاه مدت نداشتند و به تازگی و با برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها قبل از سال جدید به یک شرایط با ثبات رسیده اند.

گودرزی با بیان این که کمیته ملی المپیک و حوزه ورزش قهرمانی در وزارت ورزش و جوانان تلاش مضاعفی انجام می‌دهند، افزود: در این زمینه فدراسیون‌ها دسته بندی شدند و همه بخش‌ها فعالیت مضاعف دارند تا زمانی را که از دست دادیم، جبران کنند. حدود یک سوم زمان لازم را در اختیار داریم و با تلاش چند برابری باید آن را جبران کنیم. به هر حال شرایط دشواری است و با وجود کمبودهای اقتصادی و مالی هم در شرایط مطلوبی نیستیم. ما نمی‌توانیم بیش از این به دولت فشار بیاوریم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر و برنامه های دقیق تر علمی درخصوص تمرینات مربیان و ورزشکاران، جلوگیری از آسیب دیدگی و تشویق‌های معنوی و حتی اگر قادر باشیم تشویق های مادی بهتر، کمک کنیم تا انگیزه های لازم جهت به دست آوردن همان مقام دوره قبل ایجاد شود. فاصله ما با کشورهایی که تعقیب مان می کنند خیلی کم است و با کشورهایی که جلوی ما قرار دارند خیلی زیاد. امیدواریم این فاصله زیاد را در بلند مدت بتوانیم جبران کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز