خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده:

لایحه حمایت از تولید به مجلس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۶۴۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد در آینده نزدیک لایحه حمایت از تولید به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

در اجرای برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی مهمترین محور صادرات غیرنفتی است.

به گزارش ایلنا، محمد رضا نعمت زاده در همایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات ایران با موضوع تدوین سیاست ها و برنامه های این بانک با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در یکی از بندهای این لایحه برای بانک توسعه صادرات، بانک صنعت و معدن و صندوق ضمانت از صادرات در خواست افزایش سرمایه شده است.
وی افزود: در اجرای برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی مهمترین محور صادرات غیرنفتی است.
نعمت زاده تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی دقیقی انجام و به اجرا برسد و نباید حرف ها فقط بر روی کاغذ بماند.
وی با اشاره به جایگاه بانک ها خصوصا بانک توسعه صادرات در توسعه صادرات غیر نفتی گفت: ایران هم اکنون در صادرات غیرنفتی سهم پایین در مقایسه با دیگر کشور ها دارد لذا باید به بررسی علل ورفع موانع آن اقدام کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بانک توسعه صادرات باید با بررسی الگوهای موفق این نوع بانک ها، به جایگاه واقعی خود برسد.
نعمت زاده افزود: نقش این بانک در اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است و باید نقش خود را در این سیاست ها مشخص نماید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر از سخنان خود با تایید درستی ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن با وزارت بازرگانی گفت: مهمترین دلیل ادغام، ایجاد هم افزایی دو بخش تولید و تجارت برای توسعه صادرات غیر نفتی بوده است.
وی تصریح کرد: با اینکه ادغام کار درستی بوده اما تاکنون فقط این دو وزارتخانه با یکدیگر تجمیع شده اند و هنوز ادغام واقعی صورت نپذیرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: درسال جاری تلاش داریم با اصلاح ساختارها، روش ها وسیاست ها ادغام واقعی بخش صنعت وبازرگانی را محقق سازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز