خبرگزاری کار ایران

کار دست کاردان نیست؛

شاهرخی: اردوی آفریقای‌جنوبی آبروریزی ملی بود / مسئولین در خواب خرگوشی‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۷۶

با این کار برگ برنده را به کی‌روش دادیم چون اگر موفق شود می‌گوید من نتیجه گرفتم و اگر نشود، می‌گوید برنامه‌ریزی فدراسیون ایران اشتباه بود و برنامه خوبی نداشتند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با برنامه‌ریزی اشتباه فدراسیون فوتبال تنها برنده جام‌جهانی کی‌روش است و این فوتبال ایران است که تحت هر شرایطی بازنده است. او مدعی شد که مسئولین فوتبال ما خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند که این اتفاقات در فوتبال ایران رخ می دهد.

گفت‌وگوی ایلنا را با همایون شاهرخی درباره مسائل این روزهای تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه بخوانید:

اردوی تیم ملی در آفریقای‌جنوبی با ۱۱بازیکن تشکیل شد، این اتفاق عجیب را برخی از رسانه‌های خارجی آبروریزی برای فوتبال ایران عنوان کرده‌اند. نظر شما در این مورد چیست؟

شک نکنید آبروریزی است، وقتی کار دست کاردان نباشد، این اتفاقات رخ می‌دهد. هم باشگاه‌ها و هم تیم ملی برای موفقیت نام ایران تلاش می‌کنند و متاسفانه مسئولین برنامه‌ریز یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند و رسانه‌های خارجی به درستی اشاره کرده‌اند که این اردو برای ایران یک آبروریزی است.

به نظر شما چرا کی‌روش با ۱۱ بازیکن به اردو رفت؟

به هر حال باید از مسئولین بپرسید که چرا چنین اتفاقی افتاده است. من هم طالب موفقیت تیم ملی هستم و هم موفقیت باشگاه‌ها چون هر ۲ طرف برای سربلندی نام ایران تلاش می‌کنند و عدم موفقیت آنها باعثبروز مشکلات جانبی در جوان‌ها می‌شود. اگر یک برنامه‌ریزی و هماهنگی درست داشتیم، اردوی تیم ملی را چند روز عقب می‌انداختیم و اتفاقی هم نمی‌افتاد. بعضی‌ها فکر می‌کنند در این اردوها موشک هوا می‌کنند، اما اتفاقی در اردوها نمی‌افتد. تیم ملی تا جام جهانی ۵۰ روز وقت داشت و می‌شد اردو را عقب انداخت. با این کار برگ برنده را به کی‌روش دادیم، چون اگر موفق شود می‌گوید من نتیجه گرفتم و اگر نشود، می‌گوید برنامه‌ریزی فدراسیون ایران اشتباه بود و برنامه خوبی نداشتند. به نظر من بازنده این ماجرا فوتبال ما و مسئولینی هستند که خودشان را به خواب خرگوشی زده‌اند.

به نظر شما اردوی آفریقای‌جنوبی کمکی به تیم ملی ما می‌کند؟

نه، کجای دنیا با ۱۱ بازیکن و بدون دروازه‌بان اردو می‌روند، ‌ این اردو برای انتخابات ۳ یا ۴ نفرات و وقتی دژاگه، ‌شجاعی، ‌ نکونام قوچان‌نژاد و بقیه نیستند این اردو فایده‌ای ندارد. با توجه به اینکه تیم ملی ناقص است، ‌ اردوی آفریقای‌جنوبی سودی ندارد. الان می‌گویند با بازیکنانی که به اردو نرفته‌اند برخورد می‌کنند، اما بازیکنان مقصر نیستند و آنهایی که برنامه‌ریزی کرده‌اند مقصر هستند چون اگر سپاهان بازیکنان ملی‌پوش خودش را نداشت نمی‌توانست مقابل السد قطر نتیجه بگیرد. به نظرم باید یک میزگرد بگذاریم و فارغ از رئیس و مسول حرف‌های همدیگر را بشنویم.

به نظر شما تیم ملی ما در برزیل نتیجه می‌گیرد؟

هنوز فرصت وجود دارد، چرا نتیجه نگیریم. باید یادمان باشد اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی درست باشد، می‌توانیم نتیجه بگیریم. ضمن اینکه توقع مردم را نباید بالا ببریم. همین که ما به جام‌جهانی صعود کردیم خیلی خوب است و اگر بتوانیم در جام‌جهانی بازی‌های خوبی انجام دهیم، بهتر است اما اگر توقعات مردم را بالا ببریم، همان بلایی که در جام جهانی ۲۰۰۶ سر تیم ملی آمد، دوباره سرمان می‌آید. متاسفانه در ورزش خیلی رویایی فکر می‌کنیم در صورتی که باید منطقی فکر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز