خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

از ابتدای سال ۱۰ موقوفه در مازندران به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۶۴۲

استفاده از اوراق وقف از بهترین نوع وقف مشارکتی است که در حال حاضر مجوز دریافت اوراق از سوی شورای فقهی بورس اخذ شده وبزودی در اختیار مردم قرار می گیرد.

«مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران» درنخستین نشست خبری سال ۹۳گفت: شعار امسال مقاممعظم رهبری باید به عنوان یک راهبرد اساسی و سیاست کلی نظام در ادبیاتقولی و عملی مسئولین ومردم به صورت فرهنگ قرار گیرد و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ستار علیزاده ادامه داد: با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری باعنوان اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستاییاجرا شدن این شعار ستاد اجرایی فرامین رهبری را با ۲ کارگروه تحولاقتصادی و تحول فرهنگی در استان تشکیل داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه شعار این سازمان تحول اقتصادی در موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و وقف است گفت: این شعار تنها مربوط به امسال نیست بلکه در طول سال مد نظر ماست.

علیزاده به طرح آرامش بهاری در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: از آغاز طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۹ میلیون نفر در بقاع متبرکه حضور یافتند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون۲۹ خیمه معرفت در طرح آرامش بهاری با غرفه‌های گفتمان دینی، مشاوره و خانواده، پرسش و پاسخ و نمایشگاه مباحثدینی و ارزشی برپا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۴ وقف در استان صورت گرفته است گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ وقف جدید در استان ایجاد شده است.

علیزاده، بهترین راه برای کثرت وقف در جامعه را تبلیغ وقفمشارکتی دانست و افزود: استفاده از اوراق وقف از بهترین نوع وقف مشارکتیاست که در حال حاضر مجوز دریافت اوراق از سوی شورای فقهی بورس اخذ شده وبزودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی، نشاط معنوی در اوقات فراغت، تربیت حافظان و قاریان قران کریم، جشن ولایت علوی، بصریت عاشورایی، راه اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی و قرآنی، اجرای مسابقات حفظ، قرادت و ترتیل قرآن کریم و ساخت و نصب تابلوهای موقوفات و تابلوهای شهری و پیام ترویج وقف را از جمله برنامه حوزه فرهنگ اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سال جاری دانست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، نیازهای توسعه گردشگری مذهبی را همراهی رسانه‌ها، حضور خیرین برای ایجاد زیرساخت‌ها و عزم ملی مردم دانست.

وی تعداد پروژه‌های عمرانی در حوزه موقاف را ۲۱ مورد اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز