خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سیاست اساسی در سال ۹۳ توسعه سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۹۵۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: سیاست اساسی دولت یازدهم، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بر پایه سرمایه گذاری و توسعه کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی نهاده شده است.

سال ۱۳۹۳ با چشم اندازی که پیش روی دارد، برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور می توان آینده ای درخشان و پر از امید، ترسیم کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان فعال سازی طرح های نیمه تمام در کنار بهره وری بیشتر و اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی(خصوصی سازی) را به عنوان برنامه های کاری سازمان یاد شده ذکر کرد.

وی خاطر نشان ساخت: جذب سرمایه های غیردولتی، سرمایه های ایرانیان مقیم خارج و سرمایه گذاران خارجی در حوزه معدن و صنایع معدنی می تواند نقش کلیدی داشته باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو معتقد است: سال ۱۳۹۳ با چشم اندازی که پیش روی دارد، برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور می توان آینده ای درخشان و پر از امید، ترسیم کرد.

وی تاکید کرد: سازمان ایمیدرو به عنوان نهادی همراه و همگام با سرمایه گذاران در ساختن آینده روشن تلاش خواهد کرد.

کرباسیان اظهار امیدواری کرد: سال جدید با توجه به قابلیت های موجود به ویژه سرمایه انسانی کارآمد و بنیان های نیرومند علمی، فنی و تجربی، ایمیدرو بتواند در چارچوب سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه پنجم توسعه کشور(۹۴-۱۳۹۰) با وجود عقب ماندگی ایجاد شده به اهداف مربوطه دست یابد.

شتاب گرفتن تکمیل هفت طرح فولادی که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و هر یک ظرفیت ۸۰۰ هزار تنی دارند و قابلیت افزایش تا یک میلیون تن آنها پیش بینی شده، از برنامه های امسال ایمیدرو محسوب می شود.

ایمیدرو، توسعه صنعت فولاد و ایجاد نیروگاه های جدید برای تامین برق مورد نیاز این صنعت را یکی از اولویت های خود در بخش فولاد می داند.

سازمان مذکور همکاری با شرکتهای خارجی را در سه بخش سرمایه گذاری مشترک، توسعه صنعت فولاد و نیز امور معادن و اکتشاف هدف گذاری کرده است.

در عین حال تشکیل شرکت های مشترک سرمایه گذاری برای اجرای طرح های متنوع بخش معدن و صنایع معدنی همچون فولاد، سرب و روی، زغالسنگ و کک متالورژی، آلومینیوم، تیتانیوم و غیره به عنوان گزینه های پیش روی ایمیدرو محسوب می شود.

میزان تولید فولاد کشور تا پایان سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۵ میلیون تن رسیده و انتظار می رود در سال جاری براساس اهداف برنامه پنجم توسعه در این بخش پیش برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز