خبرگزاری کار ایران

کتاب «بازاندیشی در سینمای مستند» ترجمه می‌شود

کد خبر : ۱۵۶۹۵۰

کتاب «بازاندیشی در سینمای مستند»(Rethinking Documentary) نوشته توماس آستین و ویلما رجونگ توسط محمدحسین تمجیدی در «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» ترجمه می‌شود.

ایلنا: کتاب «بازاندیشی در سینمای مستند» شامل مجموعه مقالاتی است که توسط اندیشمندان حوزه مطالعات فیلم، سینما و رسانه به رشته تحریر درآمده است. این کتاب که مسائل روز و مورد گفتمان سینمای مستند را به صورت نقادانه و آکادمیک مورد بررسی قرار می‌دهد، در ۴ فصل طراحی شده است و هر یک از فصل‌ها بصورت مستقل اما در یک زنجیره واحد، جدیدترین مباحثمرتبط با سینمای مستند را مطرح می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ فصل اول این کتاب شامل ۹ مقاله مستقل چشم‌اندازهای انتقادی فرم ها و مفاهیم در سینمای مستند می‌شود و در فصل دوم، شرایط تولید آثار مستند به بحثگذاشته شده است. فصل سوم کتاب نیز به دنیای معاصر مستند و مستندسازی می‏‌پردازد و تنوع حاصل از تفکر جدید در باب سینمای مستند را با رویکردهای متفاوت به نقد می‌کشد.

در فصل پایانی این کتاب هم جدیدترین موضوعات مربوط به حوزه دیجیتال شدن عرضه آثار مستند بیان شده است. در این فصل ۴ مقاله ارائه شده که اصلی ترین مباحثسینمای مستند در فضای وب و اینترنت، با نگاهی تحلیلی مورد توجه قرار گرفته است.

در مجموع کتاب «بازاندیشی در سینمای مستند»، سیر تحول سینمای مستند را از رویکردهای سنتی تا چالش‌های امروزی مورد بررسی قرار داده و گردآورندگان آن نیز انتخاب بسیار دقیق و موثری در چیدمان نویسندگان مقالات داشته‌اند. از چهره‌های شاخص و اندیشمند در حوزه مطالعات مستند هم می‌توان به انت هیل، بیل نیکولز، جان کرنر، جرمی رات ول و مایکل چانن اشاره کرد که هر یک سوابق آکادمیک و حرفه ای در تولید آثار مستند داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز