خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

مسافران نوروزی به سلامت اصفهان را ترک کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۹۰۲

با تلاش شبانه روزی نیروهای آتش نشانی در ایام نوروز، بیش از ۴ هزار کپسول پیک نیک از چادرهای مسافران نوروزی خارج شد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای فعالیت کمیته ایمنی تا پایان سیزدهمین روز سال جدید ۴ هزار و ۵۱۴ کپسول پیک نیک از چادرهای مسافران نوروزی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آتشپاد بهزاد بزرگ زاد با اعلام اینکه به ۲۲ ایستگاه سازمان در طول این ایام دستور آماده باش کامل داده شده بود اظهار داشت: طی این مدت تعداد چادرهای برپا شده در کمپ‌های اقامتی شهر اصفهان به ۲۵ هزار و ۲۶۰ تخته چادر رسید.

بزرگ زاد تصریح کرد: ایام نوروز برای آتش نشانان بر خلاف بسیاری از هموطنان ایام بسیار پرکاری بشمار می‌آید و ما با استفاده از تجارب سالهای گذشته تمام تلاشمان این بود که هیچ خانواده‌ای با خاطره تلخ شهر ما را ترک نکند.

وی افزود: ۲۰ هزار نسخه بروشور به منظور توزیع بین مسافران نوروزی که از اقامتگاه‌های ستاد گردشگری استفاده کردند تهیه و در بدو ورود مسافران به آن‌ها ارائه شد و علاوه بر این بیش از ۱۲۰ بنر هشدار نیز در محل باغ فدک نصب aشد.

آتشپاد بزرگ زاد در خصوص نحوه تشخیص چادرهایی که پیک نیک در داخل آن‌ها روشن است اظهار داشت: حرارت سنج‌ها و ترمومتر‌ها کمک شایانی در کنار گشت‌های شبانه پیاده و سواره آتش نشانان در شناسایی چادرهای دارای پیک نیک محسوب می‌شوند بگونه‌ای که با استفاده از آن‌ها می‌شد درجه حرارت داخل چادر‌ها را بدست آورد و در صورت تفاوت دمای ۲ یا ۳ درجه‌ای با محیط بیرون مشخص می‌شد که در داخل آن چادر از وسایل گرمایشی استفاده شده است و با استفاده از آن می‌توانستیم از بروز حادثه در چادر‌ها جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از شیوه مثلثخطر برای چادرهای متخلف در نوروز ۹۳ تصریح کرد: در نوروز امسال نیز همچون سال‌های گذشته، بر روی چادرهای مسافرانی که موارد ایمنی را رعایت نمی‌کردند برچسب مثلثخطر نصب می‌شد تا نیروهای عملیاتی بتوانند این چادر‌ها را بهتر شناسایی کرده و نظارت بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشند.

بزرگزاد افزود: از ابتدای فعالیت کمیته ایمنی ستاد گردشگری شهر اصفهان بیش از ۵۰ حادثه حریق در چادر‌ها، گاز گرفتگی بدلیل استفاده از پیک نیک و یا زغال در چادر‌ها و نشت گاز خودرو در کمپ‌های اقامتی اتفاق افتاده که خوشبختانه با حضور بموقع نیروهای عملیاتی تلفاتی نداشته است.

وی با اعلام این مطلب که از ابتدای سال تا کنون ۱۱۰ حریق و ۱۶۴ حادثه در سطح شهر به ما گزارش شده است که طی آن‌ها ۱۵۴ نفر از حادثه دیدگان در جریان عملیات‌های آتش نشانی نجات یافته‌اند گفت: با وجود تمرکز زیاد در خصوص پیشگیری از وقوع حادثه در کمپ‌ها، خدمت رسانی به همشهریان اصفهانی نیز طبق روال گذشته ادامه دارد و در کوتاه‌ترین زمان نیروهای عملیاتی سازمان در محل حریق و حادثه در سطح شهر به کمک همشهریان خواهند شتافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز