خبرگزاری کار ایران

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال؛

جدال ۴ مدعی لیگ برای قهرمانی / فینال قعرنشینان در نصف‌جهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۸۴۴

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال فردا با جدال ۴ مدعی قهرمانی آغاز می‌شود، هفته‌ای که شاید با معرفی قهرمان همراه شود. در نصف جهان هم فینال قعرنشینان برای بقا از دیگر دیدارهای حساس هفته است.

هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ سیزدهم، فردا یکشنبه در حالی با انجام ۸ دیدار پیگیری خواهد شد که ۵ تیم فولاد خوزستان، پرسپولیس، نفت تهران و استقلال برای قهرمانی جدالی نزدیک و حساس دارند و احتمال اینکه قهرمان لیگ سیزدهم و تیم های سقوط کننده یک هفته پیش از پایان رقابت ها مشخص شود، زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فولاد خوزستان در صورت پیروزی مقابل استقلال و ناکامی پرسپولیس مقابل راه‌آهن می‌تواند جشن قهرمانی شاگردان حسین فرکی را یک هفته زودتر از پایان فصل برپا کند. در این هفته جدال ذوب‌آهن و داماش در نصف‌جهان فینال قعرنشینان را برگزار می‌کنند، جدالی که مس کرمان با حسرت به آن می‌نگرد.

در هفته بیست و نهم مهمترین دیدار بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که شاید در آن قهرمان مشخص شود؛ هر چند دیدار پرسپولیس با راه‌آهن و ملوان با سپاهان هم اهمیت و حساسیت‌های خاص خود را دارد.

در دیدارهای مهم برای تیم های در آستانه سقوط نیز مس کرمان و ذوب آهن اصفهان به ترتیب میزبان صبای قم و داماش گیلان هستند و فجر سپاسی شیراز و استقلال خورستان به ترتیب به میهمانی سایپای البرز و تراکتورسازی تبریز می روند.

در حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر، تیم صدرنشین فولاد خوزستان از تیم رده چهارمی استقلال تهران پذیرایی می کند؛ مصافی که برای هر دو تیم بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده است.

شاگردان " حسین فرکی " در تیم فولاد که در دور رفت لیگ برتر در وررشگاه آزادی تهران با دو گل مقابل استقلال قهرمان دوره قبلی لیگ برتر متحمل شکست شدند، در صورت پیروزی مقابل آبی پوشان پایتخت می توانند ضمن گرفتن انتقام باخت دور رفت، در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار بگیرند.

در آن سوی میدان نیز " امیر قلعه نویی " و شاگردانش در تیم استقلال که چهارشنبه هفته گذشته پس از هفته ها به پیروزی امیدوارکننده و روحیه بخشی مقابل الجزیره امارت در لیگ قهرمانان آسیا دست یافتند، برای باقی ماندن در صف مدعیان لیگ برتر ایران چاره ای جز شکست فولاد در اهواز ندارند.

در دیگر دیدار مهم این هفته، شاگردان " علی دایی " در تیم پرسپولیس تهران که فقط به لطف تفاضل گل بهتر از نفت تهران در رده دوم لیگ برتر قرار دارند در حالی در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی راه آهن سورینت قرار می گیرند که در بازی دور رفت با یک گل از سد حریف خود گذشتند.

همچنین شاگردان " یحیی گل محمدی " در تیم رده سومی نفت تهران در ورزشگاه تختی تهران پذیرای گسترش فولاد تبریز هستند. نفتی ها در بازی دور رفت در تبریز با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسیده بودند.

در مهمترین دیدار تیم های پایین جدولی و در آستانه سقوط نیز ذوب آهن اصفهان در حالی پذیرای داماش گیلان است که برای امیدواری به بقا در لیگ برتر چاره ای جز پیروزی مقابل میهمان خود ندارد. ذوبی ها در بازی دور رفت لیگ برتر مقابل داماش در رشت متحمل شکست ۵ بر یک شده بودند.

با پایان یافتن رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در هفته آینده، تیم های رده پانزدهم و شانزدهم این رقابت ها به لیگ دسته اول سقوط می کنند و تیم چهاردهم نیز برای بقا در لیگ برتر در دیدار پلی آف رو در روی تیم سوم لیگ دسته یک قرار خواهد گرفت.

برنامه هفته بیست و نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
یکشنبه - ۹۳/۱ / ۱۷
فولاد خوزستان - استقلال تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی بندرانزلی
تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان، ‌ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز
نفت تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه دستگردی تهران
پرسپولیس - راه‌آهن سورینت، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
سایپای البرز - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
ذوب‌آهن اصفهان - داماش گیلان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ذوب‌آهن فولادشهر
مس کرمان - صبای قم، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز