خبرگزاری کار ایران

در نخستین برنامه کشف تهران رئیس شورای شهر در سال جدید؛

به یاد مشاهیر زاده ری نهال های سرو کاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۸۱۷

احمد مسجد جامعی در سومین حضور خود در منطقه ۲۰ در قالب برنامه کشف تهران، طرح نمایشگاه دائمی صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی را مطرح کرد.

ایلنا: ‌ در نخستین برنامه کشف تهران رئیس شورای شهر تهران در سال جدید، برای نکوداشت و یادمان تعدادی از مشاهیر متولد ری نهال سرو در محوطه بیمارستان فیروزآبادی کاشته شد.

به گزارش ایلنا‏، " احمد مسجد جامعی " صبح جمعه و در نخستین برنامه کشف تهران خود در سال جدید، با حضور در شهرری، تعدادی نهال سرو به یاد مشاهیر بزرگ متولد این خطه تاریخی غرس کرد.

این نهال‌ها به یاد مشاهیری چون آیت الله فیروزآبادی(موسس بیمارستان فیروزآبادی)، مرشد ترابی(از مرشدان و نقالان مشهور ری)، حسین کریمان(ری شناس)، خاله حُسنی(بنیانگذار تعزیه در ری)، پهلوان ملاعلی چراغچی(از ورزشکاران قدیمی ری)، سید رضا میرفتاح(از معلمان شهیر ری)، و چند تن دیگر از این بزرگان در مقابل منزل قدیمی مرحوم آیت الله فیروزآبادی کاشته شد. هر یک از این نهال ها به دستان احمد مسجد جامعی و یکی از شاگردان یا اعضای خانواده آنها غرس شد. نهال به نام ملاعلی چراغچی با دستان عبدلله زارع کشتی گیر پیشکسوت، نهال به نام خاله حُسنی با دستان خسرو معین البکا(از تعزیه خوانان مشهور ری)، نهال به نام مرشد ترابی به دست مرشد میرعلی، نهال به نام آیت الله فیروزآبادی با دستان فرزند آن مرحوم کاشته شد. در این مراسم مرشد میرعلی یکی از شاگردان مرحوم مرشد ترابی به اجرای چند روایت و قطعه زیبا پرداخت.

همچنین در بازدید پیشین رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بیمارستان و خانه آیت الله فیروز آبادی، مقرر شد این خانه پس از مرمت و بازسازی، به موزه و گنجینه مشاهیر شهرری تبدیل شود. همچنین با پیگیری رئیس شورای شهر اعتبار مناسبی برای کمک به تکمیل طرح بیمارستان جدید فیروزآبادی در نظر گرفته شد.

نمایشگاه دائمی صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی شهر ری برپا خواهد شد

کاروانسرای شاه عباسی در شهرری، که در بازدید سال گذشته رئیس شورای شهر تهران، مورد توجه قرار گرفت، به نمایشگاه دائمی صنایع دستی تبدیل می شود.

احمد مسجد جامعی در سومین حضور خود در منطقه ۲۰ در قالب برنامه کشف تهران، طرح نمایشگاه دائمی صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای شهر تهران، در بازدید سال گذشته خود از شهرری، به حفظ و مرمت کاروانسراهای شاه عباسی و دوقلو تاکید کرده بود که با پیگیری و همکاری شهرداری و سازمان میراثفرهنگی، قرار است این بنا مرمت و نگهداری شود.

اما پس از دایر کردن نمایشگاهی موقت در ایام تعطیلات نوروز در کاروانسرای عباسی و موفقیت این نمایشگاه صنایع دستی در این ایام، رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی را به شهرداری و سازمان میراثفرهنگی داد تا با این کار این بنای تاریخی حفظ و مکان مناسبی برای عرضه آثار تولیدکنندگان صنایع دستی فراهم شود.

مسجد جامعی در این باره گفت: یکی از نتایج بازدید قبلی از کاروانسراهای دوقلو و شاه عباسی، دو برار شدن بودجه منطقه ۲۰ بود که برای مرمت این بناها اختصاص داده شده است.

گفتنی است کاروانسرای دوقلو و کاروانسرای عباسی، از قدیمی ترین کاروانسراهای تهران هستند که در بازدید سال گذشته رئیس شورای شهر تهران، مورد توجه مسئولان شهرداری و میراثفرهنگی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز