خبرگزاری کار ایران

بوئینگ و جنرال الکتریک مجوز فروش و تعمیر قطعات هواپیما به ایران را گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۹۷

سخنگوی جنرال‌الکتریک، گفته است که وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست تعمیر ۱۸ موتور هواپیماهای فروخته‌شده به ایران تا اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی را پذیرفته است.

بزرگ‌ترین کارخانه هواپیماسازی جهان، بوئینگ، موفق شده مجوز فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران را از وزارت دارایی آمریکا بگیرد و هم‌زمان جنرال الکتریک، بزرگ‌ترین موتور و قطعه‌ساز هواپیما هم اعلام کرد که اجازه یافته است برای تعمیر هواپیماهای ایرانی اقدام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ریک کندی» سخنگوی جنرال‌الکتریک، گفته است که وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست تعمیر ۱۸ موتور هواپیماهای فروخته‌شده به ایران تا اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی را پذیرفته است.

آنها این تعمیرات را در مراکز متعلق به جنرال‌الکتریک یا شرکت آلمانی «ام‌‌تی‌یو آئرو انجینز» که اجازه چنین کاری را دارد، انجام خواهند داد.

کندی افزوده است که مسئولان این شرکت طی روزهای آینده در استانبول با مقام‌های هواپیمایی ایران و شرکت آلمانی دیدار می‌کند تا در مورد آنچه ایران لازم دارد، گفت‌وگو کنند.

سخنگوی بوئینگ نیز به رویترز گفته است که این شرکت اجازه مشابهی دریافت کرده و قرار است با مقام‌های ایرانی تماس بگیرد.

وی افزوده است که این اجازه تنها برای اجزائی صادر شده که پروازی امن را برای بوئیگ‌های قدیمی فروخته شده به ایران، ضمانت می‌کند و آنها مجاز به فروش هواپیماهای جدید به ایران نیستند.

به گفته سخنگوی بوئینگ مجوز دریافتی «بسیار محدود» است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز