خبرگزاری کار ایران

رویکرد مرکز هنرهای نمایشی در سال۹۳ تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۴۷

وجهه همت مرکز هنرهای نمایشی در سال جاری، توجه ویژه به روح و جان‌مایه نام‌گذاری «اقتصاد و فرهنگ»، البته با اولویت و سرلوحه قرار دادن بخش فرهنگ است.

ایلنا: وجهه همت مرکز هنرهای نمایشی در سال جاری، توجه ویژه به روح و جان‌مایه نام‌گذاری «اقتصاد و فرهنگ»، البته با اولویت و سرلوحه قرار دادن بخش فرهنگ است.
به گزارش ایلنا، حسین طاهری مدیر کل این مرکز، ضمن تبریک مجدد به مناسبت آغاز سال جدید به همه هنرمندان و دست‌اندرکاران هنر نمایش کشور، در خصوص شعار اقتصاد و فرهنگ ورویکرد مرکز هنرهای نمایشی در سال ۹۳ اظهار داشت: برای اجرایی کردن مفاهیم مطروحه در تناسب با هنر نمایش و انتخاب رویکرد صحیح و سامان‌دهی شده، در ایام کاری و نیز تعطیلات نخستین و دومین هفته فروردین‌ماه جاری، چند نشست کاری و جلسات فشرده‌ای به عنوان گام نخست با حضور تعدادی از استادان وهنرمندان وکار‌شناسان حوزه نمایش برگزار شد.
وی با اشاره به تعیین کارویژه اصلی در مرکز هنرهای نمایشی، استمرار این جلسات تخصصی را ضرورتی غیرقابل انکار برشمرد و اضافه کرد: به همین منظور، گسترش هدفمند دایره رجوع به هنرمندان متخصص و دردآشنا در حوزه هنر نمایش و فرهنگ در روزهای آینده برای نیل به رویکرد جامع و همه‌سویه با اتخاد شیوه صحیح و کارآمد حل مسئله و… مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی اتفاق خواهد افتاد.
طاهری، در پاسخ به این پرسش که در سال ۹۳ رویکرد مرکز هنرهای نمایشی بر حمایت بیشتر از چه نمایش‌هایی است، تصریح کرد: ابتدا باید اشاره کنم که برنامه‌ریزی روزآمد برای بهره‌گیری هنرمندانه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هنر نمایش با توجه عمیق به باورهای دینی و آداب و سنن ملی در جهت هویت ایرانی‌اسلامی، مورد تاکید است. البته آثار نمایشی از این دست، که همیشه، بر صدر جای دارند، نیازمند عرق‌ریزان روح و طی دوران جنینی و تولد و زیستی خلاقانه هستند. در این راستا، آثاری از این سنخ در هر مرحله‌ای از ایده تا اجرا، مورد عنایت‌اند و با ملحوظ داشتن الزامات تاثیرگذاری بر مخاطب، ان‌شاالله به گونه‌ای صحیح و کارآمد، عملیاتی خواهند شد.
وی ادامه داد: در عین حال، تلاش برای به اجرا درآمدن آثار نمایشی‌ با پیام‌هایی هنرمندانه و روشن برای رونق اقتصاد ملی و مردمی و انگیزش عزم ملی در به‌دستگیری سرنوشت کشور در حوزه‌های مختلف، با باور به توان‌مندی‌های متنوع و متکثر ایرانی در گستره مراکز استان‌ها و سایر شهر‌ها و پرهیز از ایستایی و توقف صرف و مخل در پایتخت نیز صورت خواهد گرفت.
طاهری، با اشاره به توجه ویژه مرکز هنرهای نمایشی به تئا‌تر ملی ایرانی در سال ۹۳، اظهار کرد: تاکید مرکز هنرهای نمایشی در سال ۹۳، بر زمینه‌سازی مناسب برای شناشایی آثار مطلوب و نیز طراحی یا نمونه‌سازی اجرای آثاری است که در ترویج روح ایمان، و توجه به بن‌مایه‌های فرهنگی موثر در استقلال ملی و…، تولید شوند. این در حالی است که مخاطب قراردادن خانواده و جوانان در ایجاد امید و نشاط با استفاده از فضاسازی مناسب برای اجرا شدن آثار نمایشی وام گرفته از ادبیات و متون گران‌سنگ فارسی، طرح و معرفی سامان‌یافته مفاخر و قهرمانان ملی، محلی و اسطوره‌های ایرانی و رویکرد خاص به زبان فارسی به عنوان یکی از نماد‌ها و سمبل‌های وحدت ملی نیز به صورتی جدی، مد نظر قرار خواهند گرفت.
مدیرکل هنرهای نمایشی، بسترسازی مناسب برای ترویج هنرمندانه فضایل اخلاقی در آثار نمایشی و پرهیز از موقعیت‌ها و زمینه‌هایی را که به لذت‌جویی صرف و خودخواهانه دامن می‌زند و یا به اشاعه بیمارگونه اباحه‌گری می‌انجامد، نیز جزء برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی برشمرد.
طاهری ادامه داد: تدوین و نشر مولفه‌های هنرمندانه در تولید و اجرای آثار نمایشی، اقتضا می‌کند به گونه‌ای عمل شود که این آثار، هم به عنوان مانع و سدی در برابر تحقیر خلقیات ایرانی و تمسخر زبان فارسی نقش‌آفرینی کنند و هم کارکردی در راستای ارتقای فرهنگ بومی و ایرانی‌اسلامی و اصالت خانواده ایرانی داشته باشند.
ویدر پایان با تاکید براهمیت نوع تامین هزینه‌ها در تئا‌تر، به ترویج روحیه تلاش برای استفاده از شیوه‌های روزآمد، کارا و استقبال از به کارگیری روش‌های مطلوب شناخته شده نیز اشاره‌ای کرد و افزود: باید روش‌های ابداعی در اقتصاد هنر نمایش کشور با تاکید بر تسری هدفمند آن به موقعیت‌های جغرافیایی منطقه و نیز بین‌المللی ذضمن بررسی، مورد حمایت قرار گیرد.
حسین طاهری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در پایان اظهار داشت: با دعوت واستقبال واستمداد از نقد کار‌شناسانه و مشفقانه هنرمندان و استادان و کار‌شناسان خبره و دلسوز در حوزه‌های هنر نمایش، امیدواریم تا در مسیر برنامه‌ریزی و اجرا، بتوانیم به تصحیح به‌هنگام روند‌ها و رویه‌ها، اقدام نموده و در این حرکت جمعی و گروهی که به همت خانواده بزرگ و پرشمار هنرمندان و دست‌اندرکاران هنر نمایش جلوه‌گری می‌کند، با عزم راسخ ملی، افق‌های نو را درنوردید و بدون تردید، چشم‌اندازهای متعالیتر را در قاب آینده، پیش‌رو قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز