خبرگزاری کار ایران

زیگرید کاگ:

۴۰ درصد از سلاح‌های شیمیایی سوریه جمع‌آوری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۶۹۸

در صورت ارسال این کانتینر‌ها به خارج از سوریه، ۹۰ درصد از سلاح‌های شیمیایی سوریه برای نابودی به خارج منتقل می شود.

رئیس هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که سوریه ۴۰ درصد از سلاح‌های شیمیایی خود را گردآوری کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «زیگرید کاگ» گفت که سوریه ۴۰ درصد از سلاح‌های شیمیایی خود را در کانتینرهایی جمع‌آوری کرده تا آن را برای نابودی به خارج از این کشور منتقل کند.

وی افزود که سوریه مواد شیمیایی نظامی خود را در ۷۲ کانتینر و در سه مرکز مختلف گردآوری کرده است.

کاگ در جلسه غیرعلنی شورای امنیت و از طریق ویدئو کنفرانس به اعضای این شورا اطلاع داد که در صورت ارسال این کانتینر‌ها به خارج از سوریه، ۹۰ درصد از سلاح‌های شیمیایی سوریه برای نابودی به خارج منتقل می شود.

در همین حال، «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل گفت که دولت سوریه به هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی اطلاع داده است که به طور موقت انتقال مواد شمیایی نظامی را به دلیل ناامنی در استان «لاذقیه» متوقف کرده است.

حق افزود که هیئت سامان ملل نیز از دمشق خواست که در نزدیک‌ترین زمان ممکن عملیات انتقال مواد شیمیایی به خارج را از سر گیرد تا عملیات از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه در زمان مشخص شده به پایان برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز