خبرگزاری کار ایران

یک کارگر بازنشسته صنایع نساجی:

مستمری کارگران بازنشسته متناسب با هزینه‌های دوران سالمندی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۴۷۵

چکیده: در خانواده کارگران بازنشسته به دلیل کهولت سن هزینه‌های درمانی به نسبت خانواده‌های کارگران شاغل بیشتر است، و بازنسشتگان باید از نظر خوراک مراقبت‌های خاصی را رعایت کنند. / با این مستمری چگونه می‌توان از عهده مخارج یک زندگی آبرومند در سنین سالمندی برآمد؟

یک کارگر بازنشسته صنایع نساجی با انتقاد از افزایش ناچیز مستمری‌ بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، گفت: مقرری کارگران بازنشسته و از کارافتاده با وضعیت اقتصادی هیچ تناسبی ندارد.

نبی‌الله مختاری، کارگر بازنشسته کارخانه‌های چیت ری و اطلس بافت در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: میزان افزایش مستمری بیمه شدگان بازنشسته و از کار افتاده حتی از حداقل نرخ تورم اعلام شده بانک مرکزی نیز کمتر است و در این شرایط بازنشستگان توان ادامه زندگی متناسب با شئونات سن و سال‌شان را ندارند.

این کارگر بازنشسته به شرایط بازنشستگی خود پس از ۳۸ سال کار اشاره کرد و گفت: به استناد گزارشهای مورد تایید سازمان تامین اجتماعی، حدود ۳۸ سال کار کرده‌ام و هر ماه پیش از دریافت دستمزد، حق بیمه پرداخت کرده‌ام و حالا ۷۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنم.

وی رقم مستمری بازنشستگی بسیاری از بازنشستگان و از کارافتادگان را همچون خود توصیف کرد و گفت: منابع سازمان از محل حق بیمه کارگران تامین شده است، بنابراین مسئولان سازمان تامین اجتماعی نباید بابت افزایش ناچیز مستمری‌ها منت بگذارند بلکه باید طبق قانون تامین اجتماعی نرخ تورم را ملاک تعیین مستمری‌ها قرار دهند.

مختاری بابیان اینکه در خانواده کارگران بازنشسته به دلیل کهولت سن هزینه‌های درمانی به نسبت خانواده‌های کارگران شاغل بیشتر است، و بازنسشتگان باید از نظر خوراک مراقبت‌های خاصی را رعایت کنند، پرسید: با این مستمری چگونه می‌توان از عهده مخارج یک زندگی آبرومند در سنین سالمندی برآمد.

وی درعین حال یادآور شد که در خانواده بیشتر بازنشستگان افراد جوان جویای کار نیز حضور دارند و بنابراین ناخواسته هزینه آن‌ها نیز از محل مستمری بازنسشتگی پدرشان تامین می‌شود.

این کارگر بازنشسته در پایان گفت: وقتی به دلیل واردات بی‌رویه امکان اشتغال از جوانان سلب می‌شود بازنشستگان بصورت غیر مستقیم مسئول تامین هزینه‌های آن‌ها خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز