خبرگزاری کار ایران

هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا: / تکرار /

جمهوری اسلامی خواست و نظر مردم بود / امام به مردم اعتقاد عمیق داشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۳۴۳

امام خمینی(ره) همیشه و در هر زمان و مقطعی، مردم و جمهوریت برایشان مهم بود و اینطور نبود که به خاطر عبور از یک شرایط یا مصلحتی به شکل صوری به نقش مردم اشاره کنند. / اگر اینها به ولایت اندکی اعتقاد داشتند، می‌دید که مقام معظم رهبری نیز به نقش مردم اعتقاد داشتند و همواره مسائل را به مردم ارجاع می‌دهند و بالاتر از اینها رای مردم را حق‌الناس دانستند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: جمهوری اسلامی خواسته و نظر مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی(ره) چیزی فراتر از خواست و نظر مردم را بیان نکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص روز جمهوری اسلامی و جایگاه جمهوریت در اندیشه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) همیشه و در هر زمان و مقطعی، مردم و جمهوریت برایشان مهم بود و اینطور نبود که به خاطر عبور از یک شرایط یا مصلحتی به شکل صوری به نقش مردم اشاره کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا زمان فوت‌شان همواره به نقش و جایگاه مردم در تعیین سرنوشت‌شان تاکید داشتند، اظهار داشت: اگر به بسیاری از سخنرانی‌ها و بیانیه‌های ایشان نگاهی بکنیم متوجه خواهیم شد که یکی از کلیدواژه‌های مورد تاکیدشان، مردم بود و به جمهور اشاره می‌کردند.

برادر شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر اینکه امام خمینی(ره) به جمهوریت اعتقاد نداشت، تصریح کرد: این صحبت‌هایی که اخیرا از سوی برخی از افراد مطرح می‌شود، نشان از عمق کینه و ناراحتی آنها از اندیشه امام خمینی(ره) است و صحبت‌هایشان با واقعیت منطبق نیست و می‌خواهند با تحریف و تفسیر به رای کردن، از امام خمینی(ره) انتقام بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر اینها به ولایت اندکی اعتقاد داشتند، می‌دید که مقام معظم رهبری نیز به نقش مردم اعتقاد داشتند و همواره مسائل را به مردم ارجاع می‌دهند و بالاتر از اینها رای مردم را حق‌الناس دانستند.

هاشمی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چه دلیلی مبنی بر بیان " جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد " از سوی امام خمینی(ره) وجود داشت، خاطرنشان کرد: دلیل بیان این جمله از سوی بیانگذار انقلاب اسلامی، ناشی از اعتقاد عمیق و ژرف ایشان به جمهوریت و مردم بود و هم از سویی، می‌خواهند این جمهوری مبتنی بر اندیشه اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی خواسته و نظر مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی(ره) چیزی فراتر از خواست و نظر مردم را بیان نکرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اذعان داشت: متاسفانه برخی از نهادهای عمومی که با پول بیت‌المال هم اداره می‌شوند، پیشرو در تحریف و استفاده سلیقگی از اندیشه‌های امام خمینی(ره) هستند و این مسئله بسیار خطرناک است.

هاشمی‌نژاد در خصوص حملات به بیت امام خمینی(ره) نیز یادآور شد: اینکه آنها به دنبال بهانه‌گیری از بیت ایشان و وارد کردن شبهه هستند، نشان از قصد آنها بر انتقام‌گیری است و این در حالی است که خلاف صالح ایشان، سیدحسن خمینی به خوبی توانسته است از اندیشه‌های امام خمینی(ره) پاسداری کند و اگر حمله می‌شود نشان از این دارد که ایشان و بیت امام خمینی در حال پیمودن راه صحیح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز