خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

نامزدها باید آماده پذیرش نتیجه انتخابات افغانستان باشند

کد خبر : ۱۵۵۷۳۰

نامزدها باید نتایج انتخابات را پس از اعلام و تایید آن توسط مراجع مسئول انتخاباتی بپذیرند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که برای شرکت در جشن جهانی نوروز از کابل دیدار می‌کند، از تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست که از همین حالا آماده پذیرش نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ «هروه لادسوس» معاون بان کی مون در امور صلح‌بانی، گفت که متهم کردن به تقلب نباید بهانه‌ای برای عدم پذیرش نتایج انتخابات شود.

وی تأکید کرد: «نامزدها باید نتایج انتخابات را پس از اعلام و تایید آن توسط مراجع مسئول انتخاباتی بپذیرند.»

وی همچنین هشدار داد که تقلب گسترده در انتخابات می‌تواند ادامه همکاری جامعه جهانی با دولت جدید افغانستان را با مشکل رو به‌رو کند.

لادسوس گفت: «تقلب گسترده نه تنها پذیرش نتایج نهایی انتخابات را برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مشکل خواهد کرد، بلکه بر ادامه کمک و تعهدات جامعه جهانی به افغانستان نیز تاثیر خواهد گذاشت.»

این مقام ارشد سازمان ملل متحد افزود که علاوه بر نهادهای انتخاباتی و امنیتی که برای جلوگیری از تقلب و تامین امنیت انتخابات تدابیر وسیع را روی دست گرفته‌اند، نامزدهای ریاست جمهوری نیز باید برای جلوگیری از تقلب اقدام کنند.

لادسوس گفت که سازمان ملل در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بی‌طرف بوده و تنها از نظر فنی به نهادهای انتخاباتی کمک خواهد کرد.

وی آمادگی دولت افغانستان را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بهتر از انتخابات قبلی این کشور دانست و تاکید کرد که حضور ناظران و نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مراکز رای‌دهی، شفافیت انتخابات را بیشتر تضمین خواهد کرد.

نظرسنجی تازه بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان موسوم به فیفا نشان می‌دهد که ۹۲ درصد مردم از برگزاری انتخابات در این کشور حمایت می‌کنند و بیشتر از ۷۵ درصد آنها در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در کمتر از ۱۰ روز دیگر برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز