خبرگزاری کار ایران

قوامی در گفت وگو با ایلنا: / تکرار /

اقتصاد مقاومتی به معنی استقلال خواهی اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۵۶۲

دولت‌های گذشته تلاش ضعیفی برای از بین بردن اتکا ء به نفت داشته‌اند / ۳۱ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که سن آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۹ سال است و این ظرفیت عظیمی است که اگر به شکل یک فرصت به آن نگاه نکنیم به یک تهدید تبدیل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی حرف تازه‌ای است که در داخل کشور و در ارتباط با استقلال خواهی اقتصادی مطرح می‌شود و با سیاست‌های ابلاغی رسالتی بر عهدهٔ ما نهاده شده است و می‌توانیم الگویی باشیم برای کشورهایی که از عملکرد نظام سرمایه داری رنج می‌برند.

هادی قوامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی برای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی وجود دارد اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام چند دلیل برای بررسی و تصویب اقتصاد مقاومتی داشت که نخستین آن مشکلاتی است که از اقتصاد سرمایه داری به کشورهای مختلف مانند کشور ما سر ریز می‌شود و و باید تلاش کنیم که اثرهای منفی ناشی از نظام سرمایه داری غرب را به حداقل برسانیم.

وی افزود: عامل بعدی تکان‌های شدید تورمی و رکودی ناشی از تحریم‌هایی است که نظام سرمایه داری سالهاست علیه ما وضع می‌کند و این تحریم‌ها به اشکال مختلف وضع می‌شود که اکنون مقداری شکل و ماهیت آن تغییر یافته و بیشتر شکل مالی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عامل سوم تصویب و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را وجود ظرفیتهای فراوان درکشور عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه شاخص‌ها برعکس ظرفیت‌های ما است و علی رغم آنکه ما مقام اول ذخایر نفت و گاز را در دنیا داریم و منابع زیادی از نفت وگاز به اقتصاد تزریق کرده‌ایم، اما هیچگاه شاخص رشد اقتصادی فرا‌تر از ۶ درصد نبوده است و در چند سال اخیر منفی هم شده است.

وی افزود: ۳۱ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که سن آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۹ سال است و این ظرفیت عظیمی است که اگر به شکل یک فرصت به آن نگاه نکنیم به یک تهدید تبدیل می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی حرف تازه‌ای است که در داخل کشور و در ارتباط با استقلال خواهی اقتصادی مطرح می‌شود و با سیاست‌های ابلاغی رسالتی بر عهدهٔ ما نهاده شده است و می‌توانیم الگویی باشیم برای کشورهایی که از عملکرد نظام سرمایه داری رنج می‌برند.

قوامی با بیان اینکه دولت‌های گذشته تلاش ضعیفی برای از بین بردن اتکا ء به نفت داشته‌اند، گفت: اکنون نیاز به حرکت پرشتاب تری داریم و دولت روحانی می‌تواند آنچنان که مقام معظم رهبری دستور داده‌اند سیاستهای اقتصاد مقاومتی را انجام دهند و به این مهم دست یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز