خبرگزاری کار ایران

آمریکا نزدیکان پوتین را تحریم کرد

کد خبر : ۱۵۴۹۵۳

اوباما ضمن اعلام تحریم‌های جدید علیه افراد نزدیک به کرملین، از تحریم بانک روسیا که گفته می‌شود توسط «حلقه یاران پوتین» اداره می‌شود، خبر داد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش تحریم‌های جدیدی را علیه افراد نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، وضع کرده است و چنانچه موضع مسکو در برابر بحران اوکراین تغییر نکند، کاخ سفید اقدامات بیشتری را مد نظر خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ اوباما ضمن اعلام تحریم‌های جدید علیه افراد نزدیک به کرملین، از تحریم بانک روسیا که گفته می‌شود توسط «حلقه یاران پوتین» اداره می‌شود، خبر داد.

همزمان، رهبران اتحادیه اروپا که در بروکسل، پایتخت بلژیک دیدار کردند، گفته‌اند که در حال بررسی تحریم‌های شدید اقتصادی علیه روسیه هستند.

با تصویب الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه در کرملین، تنش‌ها میان غرب و مسکو تشدید شده است و دو طرف یکدیگر را به تحریم و انزوا تهدید می‌کنند.

اوباما همچنین تصریح کرد که «روسیه باید بداند چنانچه به بحران فعلی دامن بزند، باید منتظر انزوای بیشتر از جامعه جهانی باشد.»

در میان ۲۰ مقام روسی که در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند، نام بسیاری از حامیان اصلی ولادیمیر پوتین به چشم می‌خورد.

نام «سرگئی ایوانف» رئیس دفتر پوتین و «آرکادی روتنبرگ» میلیاردر سرشناس روس هم در این فهرست دیده می‌شود.

تحریم‌شدگان از هرگونه معامله که با ارز دلار آمریکا صورت گیرد محروم خواهند شد، دارایی‌های آنها در آمریکا مسدود می‌شود و فعلا از داد و ستدی اقتصادی با آمریکا منع خواهند شد.

در مقابل، مسکو هم اعلام کرده که برای مقام‌های آمریکایی تحریم‌هایی وضع کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز