خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های وزارت بهداشت در خوردن آجیل و تنقلات

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۹۴۰

در ایام نوروز در وعده‌های ناهار و شام، برای جلوگیری از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می‌شود، سعی کنید بیشتر از سالاد و سبزی استفاده کنید.

ایلنا: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، رعایت نکات تغذیه‌ای برای حفظ سلامت هموطنان را در دید و بازدید‌های نوروزی ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، " زهرا عبداللهی " گفت: آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند. بنابراین سعی کنید از انواع آجیل‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید.

وی با بیان اینکه انواع مغز‌ها و تخمه‌ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند گفت: از مصرف زیاد آجیل خودداری کنید.

عبداللهی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدهای نوروزی به جای مصرف شیرینی و شکلات بهتر است بیشتر از میوه‌ها استفاده کنید. میوه‌ها علاوه بر اینکه حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد لزوم بدن هستند، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش مهم آن‌ها در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به جای استفاده از شیرینی‌های خامه‌ای و شکلاتی که حاوی مقادیر زیادی کالری هستند. می‌توانید انواع شیرینی‌های خشک و ساده شیری در اندازه‌های کوچک برای پذیرایی از میهمانان خود تهیه کنید.

عبداللهی همچنین تاکید کرد: در ایام نوروز در وعده‌های ناهار و شام، برای جلوگیری از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می‌شود، سعی کنید بیشتر از سالاد و سبزی استفاده کنید.

وی گفت: مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، سبب کاهش جذب چربی‌ها و مواد قندی شده و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

عبدالهی همچنین با تاکید بر کاهش استفاده از نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از آب و دوغ‌های کم نمک و بدون گاز را توصیه کرد.

وی توصیه کرد: برای صرف چای، به جای قند و شکلات می‌توانید از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز