خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در گفتگو با ایلنا؛ / تکرار /

پاکستان برای تامین گاز راهی جز ایران ندارد

کد خبر : ۱۵۴۸۷۸

ما در حال حاضر ۱۲۳ کیلومتر از خط لوله را احداثکرده‌ایم و ۳۰۰ کیلومتر از این پروژه باقی مانده که اگر پاکستان کار اجرایی خود را شروع کند تا ماه دسامبر گازرسانی را آغاز خواهیم کرد در غیر این صورت باید لوله‌ها را در جای دیگر مصرف کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران با اشاره به اینکه منطقی‌ترین راه برای پاکستان انتقال گاز از ایران است، گفت: در خط لوله آی پی عمده سرمایه گذاری ایران برای تامین گاز داخل کشور است و فقط ۳۰ درصد هزینه ها برای صادرات بوده است.

علیرضا غریبی مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص وضعیت خط لوله انتقال گاز به پاکستان اظهار داشت: در مورد این خط لوله ما عمده سرمایه‌گذاری را انجام داده‌ایم البته این خط از استان‌هایی از جمله سیستان و بلوچستان عبور کرده که ما یاید گازرسانی می‌کردیم و بخشی از گاز نیز صادر می‌شود.

وی افزود: در ایران فقط بخش ایران شهر به پاکستان باقی مانده که در صورتی که پاکستانی‌ها به کار اجرایی خود سرعت دهند ما در اسرع وقت کار را به اتمام خواهیم رساند.

غریبی تاکید کرد: ما ترجیح می‌دهیم در جایی سرمایه گذاری کنیم که مورد استفاده قرار گیرد اما اگر پاکستان همچنان تعلل داشته باشد و نتواند در موعد مقرر خود را برساند ما از این خط لوله استفاده‌هایی که قبلا برنامه‌ریزی کرده بودیم خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر ۱۲۳ کیلومتر از خط لوله را احداثکرده‌ایم و ۳۰۰ کیلومتر از این پروژه باقی مانده که اگر پاکستان کار اجرایی خود را شروع کند تا ماه دسامبر گازرسانی را آغاز خواهیم کرد در غیر این صورت باید لوله‌ها را در جای دیگر مصرف کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران گفت: در مورد خط لوله مذکور کمتر از۳۰ درصد هزینه‌ها برای صادرات بوده و عمده سرمایه گذاری برای گازرسانی برای داخل کشور از جمله استان‌های فارس، بندرعباس، هرمزگان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان و همچنین چابهار بوده است.

وی با بیان اینکه پاکستان هیچ کشوری غیر از ایران برای تامین گاز پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پاکستان مطالعات مقدماتی احداثخط لوله را انجام داده و به لحاظ تامین سرمایه به مشکل برخورده که در صورت رفع مشکل کار آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز