خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

لرستان دیگر تحمل فرصت‌سوزی را ندارد

کد خبر : ۱۵۴۸۷۵

جایگاه لرستان به لحاظ بودجه عمرانی از رتبه ۲۲ کشور در سال ۹۲ به رتبه ۹ در سال ۹۳ ارتقا یافته است / بودجه عمرانی لرستان در سال گذشته ۲هزار و ۷۵۰میلیارد ریال بود که این میزان در سال۹۳ به ۳هزار و ۳۲۸میلیارد ریال افزایش یافت.

ایلنا: استاندار لرستان گفت: این استان دیگر تحمل فرصت‌سوزی‎ها را ندارد و و ارزیابی دستگاه‎ها در سال ۹۳ براساس برنامه راهبردی توسعه استان انجام می‎شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، " ‌هوشنگ بازوند " در جلسه شورای اداری استان افزود: مبنای عملکرد و فعالیت دستگاه‎های اجرایی استان در سال آینده، برنامه‌ریزی‌های مدون و کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف اجرایی خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۳۰ برنامه اجرایی و عملیاتی برای سال آینده در لرستان تهیه شده که این برنامه‌ها به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به فعال‌سازی شورای آسیب‌شناسی و شناسایی ظرفیت‎های استان، ادامه داد: تصمیم‌گیری‎ها باید بر مبنای خرد جمعی و با محوریت منافع استان و حرکت بر مبنای رسیدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله و رعایت حقوق شهروندی باشد تا شرایط رشد و توسعه استان فراهم شود.

بازوند گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‎های اجرایی نیز بر اساس این برنامه‎ها خواهد بود که یکی از اصلی ترین عوامل در ارزیابی‎ها، توانایی مدیران در جذب اعتبارات وزارت‎خانه‎های مربوطه است.

وی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی اعتبارات عمرانی لرستان در سال آینده، تصریح کرد: بودجه عمرانی استان لرستان در سال گذشته دو هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بوده که این میزان در سال ۹۳ به سه هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی میزان افزایش اعتبارات عمرانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جایگاه استان لرستان به لحاظ میزان بودجه عمرانی از رتبه ۲۲ کشور در سال ۹۲ به رتبه ۹ استان‌های کشور در سال ۹۳ ارتقا یافته است.

استاندار لرستان همچنین جذب سرمایه‎‌گذار بخش خصوصی را از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه‎های اجرایی نیز باید تمام تلاش خود را به منظور جذب اعتبارات بیش‌تر بکار گیرند.

بازوند افزود: در ۶ ماهه نخست امسال تنها یک جلسه شورای برنامه‌ریزی با شش مصوبه در لرستان برگزار شده، در حالی که در ۶ ماهه دوم امسال ۱۲ جلسه با ۱۶۴ مصوبه در این زمینه برگزار شده است.

بازوند همچنین با اشاره به برگزاری چهار جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در ۶ ماهه نخست سال‎جاری گفت: این در حالی است که در شش ماهه دوم امسال ۱۰ جلسه این کارگروه با ۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است.

وی همچنین با اشاره به این که حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی از اهداف اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از مهم ترین ملاک های تحقق اقتصاد مقاومتی خودباوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز