خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

نارضایتی ورزشکاران لرستانی از عملکرد هیات پزشکی ورزشی لرستان

کد خبر : ۱۵۴۸۵۷

هیات پزشکی ورزشی لرستان هیاتی است که بایدخدمات قابل توجهی به خیل عظیم ورزشکاران ارائه دهد اما ظاهراً عده‌ای از مسئولان هیات‌ها و باشگاههای ورزشی لرستان در این خصوص گله مندیهایی داشتند.

ایلنا: هیات پزشکی ورزشی لرستان هیاتی است که باید خدمات قابل توجهی به خیل عظیم ورزشکاران ارائه دهد، اما ظاهراً عده‌ای از مسئولان هیات‌ها و باشگاههای ورزشی لرستان در این خصوص گله مندیهایی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، یکی از هیات هایی که با تمام ورزشکاران رشته‌های مختلف و سایر هیات‌ها سروکار دارد، هیات پزشکی ورزشی می‌باشد که باید خدمات قابل توجهی چه از نظر مصدومیت ورزشکاران و چه از نظر تجهیزات دارویی، به خیل عظیم ورزشکاران بدهد، اما ظاهراً عده‌ای از مسئولان هیات‌ها و باشگاههای ورزشی در این خصوص گله مندیهایی داشتند.

محمد سعیدیان سرپرست سابق دارتاک خرم آباد ضمن انتقاد از عملکرد هیات پزشکی ورزشی گفت: اگر بخواهم یک نمونه برای شما مثال بزنم، در یک مورد یکی از بازیکنان ما دچار شکستی پا شد که حتی در پایش پلاتین بسته بودند؛ آن بازیکن در حدود بیش از دویست هزار تومان هزینه نمود، در صورتی کارت بیمه ورزشی هم داشت؛ از طریق هیات پزشکی که پیگیر شدیم، بعد از یکسال دوندگی و طی تشریفات اداری، مسئولان پزشکی تنها مبلغ بیست هزار تومان به بازیکن ما دادند که اگر بخاطر آنهمه دوندگی نبود، مطمئناً آن مبلغ را نیز نمی‌گرفتیم. پ

سعیدیان در ادامه اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال در تیم دارتاک حضور داشتم در مواقعی که نیاز به خدمات این هیات داشتیم، هیچگونه خدماتی به ما نمی‌دادند و اگر می‌بینید ما هر ساله بازیکنان را بیمه می‌ کردیم، فقط بخاطر انجام وظیفه قانونی خود در قبال بازیکن بود، ولی در عوض کسی که می‌بایست خدمات ارائه دهد، هیچ حرکت و حمایتی نمی‌کند؛ امیدوارم مسئولان توجهی به این بحثمهم داشته باشند.

همچنین مهرداد کریم‌پور رییس هیات اسکیت استان که یکی از کار‌شناسان برجسته ورزش نیز محسوب می شود، در این خصوص گفت: ما هر ساله تعداد زیادی از ورزشکاران خود را بیمه ورزشی می‌کنیم که در مواقع حساس به کمک ما بیایند؛ اگر قرار باشد ما هر سال در حدود بیش از ۱۰۰ نفر را بیمه کنیم و هیچ خدماتی نبینیم، پس این بیمه ورزشی چه سودی برای جامعه ورزش ما دارد؟ مسئولان هیات پزشکی ورزشی که تخصص اینکار را دارند، با آسیب‌های ورزشی آشنا هستند و باید در مسابقات، یک نفر از آن حضور داشته باشد که متاسفانه در مسابقات ما هیچکدام از این عزیزان حضور ندارند.

کریم‌پور در ادامه اظهار داشت: کارکنان مستقر در هیات پزشکی استان موظف هستند تعامل و همکاری بیشتری با هیات‌ها و ورزشکاران داشته باشند و در مواقع ضروری برای آن‌ها وقت تعیین نکنند!! ما حتی برای شماره حساب هیات پزشکی هم مشکل داریم و هنوز اطلاعات دقیقی از حساب آن هیات اطلاع رسانی نمی‌شود.

رییس هیات اسکیت استان در پایان اظهار امیدواری کرد، هیات پزشکی ورزشی از حالت سوت و کوری خارج شده و در کنار همه ورزشکاران باشند و با برگزاری کلاسهای آموزشی در مورد آسیب‌ها و مصدومیت‌ها اطلاع رسانی کنند.

همچنین کردعلیوند رییس انجمن موی تای استان و مربی تیم ملی کشور، در این خصوص گفت: ما هرساله فقط در خرم آباد بیش از ۳۰۰ نفر ورزشکار بیمه شده داریم و انتظار داریم حداقل در محل تمرین ورزشکاران یک جعبه کمکهای اولیه برای مواقع مصدومیت داشته باشیم.

کردعلیوند در ادامه افزود: کار هیات پزشکی ظاهرا تشریفاتی است و صحبت نکنیم بهتر است.

علی خاوری رییس هیات روستایی و عشایری استان نیز در این خصوص با خنده‌ای معنا دار به ما گفت: به نظر من ورزشکاران اعتماد زیادی به هیات پزشکی ورزشی ندارند، چرا که اکثر ورزشکاران ما هیچ خدماتی از بیمه ورزشی در مواقع لزوم نمی‌بینند.

خاوری در ادامه اظهار داشت: ما بر حسب وظیفه‌ای که داریم ورزشکاران را بیمه ورزشی می‌کنیم که خدای ناکرده در زمان مصدومیت، مسئولیتی برای ما نداشته باشد.

رییس ورزشهای روستایی و عشایری استان در پایان گفت: ما حتی یک جعبه کمکهای اولیه که می‌بایست در همه سالن‌ها باشد، در اختیار نداریم.

وی تاکید کرد: مسئولان هیات پزشکی، باید در خصوص عملکرد و تعامل و اطلاع رسانی وظایف تجدید نظر نمایند.

نفرات زیاد دیگری در این خصوص انتقاداتی داشتند که باتوجه به مشترک بودن صحبت‌ها، به انتشار مواضع فوق بسنده می‌کنیم.

امیداست مسئولان محترم هیات پزشکی ورزشی استان با تعامل و همکاری خاصی با جامعه ورزش استان همگام شده و در خصوص مسائل درمانی و پزشکی حمایت همه جانبه‌ای از این قشر عظیم داشته باشند. چرا که حیطه کاری مستقیم هیات پزشکی در خصوص مسائل درمانی و عضو گیری می‌باشد نه فقط عضو گیری.

کریم داودی نژاد(ایلنا لرستان)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز