خبرگزاری کار ایران

مهدی تاج خبرداد:

سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بر اساس آئین‌نامه جدید ۲ سال اعتبار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۸۴

رئیس سازمان لیگ در خصوص نحوه سهمیه بندی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به نکاتی اشاره کرد.

رئیس سازمان لیگ در خصوص نحوه سهمیه بندی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون، مهدی تاج در این باره گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به استانداردهای فنی کشورها خواستار تغییر سیستم فدراسیون‌های واجد شرایط در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد. همچنین برای دریافت سهمیه مستقیم، فدراسیون‌ها باید این ۶ معیار را دارا باشند. اول اینکه سیستم صدور مجوز حرفه‌ای در لیگ و فدراسیون را داشته باشند، دوم استاندارد فنی در بین ۲۴ فدراسیون اول طبق رده بندی AFC است، سوم معیارهای صحت و سلامت مسابقات همانند کمیته اخلاق باشد، چهارم باید سازماندهی لیگ حرفه‌ای و مدیریت حرفه‌ای داشته باشند. پنجم استادیوم ها و زمین‌های تمرین می‌بایست مطابق با نیازمندی‌های AFC باشد و مورد آخر اینکه مسائل مرتبط با ویزا، پرواز، حمل و نقل و اقامت تیم‌ها را میسر کنند.

تاج در ادامه گفت: سیستم رتبه بندی فدراسیون‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عملکرد ۴ سال اخیر آنها برمی گردد به این صورت که ۲۰ درصد برای تیم های ملی و ۸۰درصد برای تیم‌های باشگاهی است. در صورتی که فدراسیونی پیش از یک باشگاه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد میانگین امتیازات کسب شده به عنوان امتیاز نهایی قلمداد می‌شود که امتیاز نهایی ۱۰۰درصد است. هدف AFC از این تغییرات ایجاد کردن شرایط حضور ۲۴ کشور اول رتبه بندی AFC در مسابقات باشگاهی است.

رئیس سازمان لیگ در ادامه بیان کرد: سهمیه‌های تعیین شده در سال ۲۰۱۴ برای سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ است و همچنین سهمیه‌های تعیین شده در سال ۲۰۱۶ برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ باقی می‌مانند. بر همین اساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال آینده سهمیه تمامی کشورهای آسیایی بر اساس آئین نامه جدید که ۲ سال اعتبار دارد اجرا می‌شود.

تاج افزود: پس از بازدید و ارزیابی بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا از امکانات باشگاه‌های حاضر، فدراسیون‌های که در رتبه‌های اول و دوم رده‌بندی قرار می‌گیرند داری ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم در مرحله حذفی هستند. فدراسیون‌های رتبه سوم و چهارم دارای ۲ سهمیه مستقیم و ۲سهمیه غیرمستقیم، فدراسیون‌های رتبه پنجم یک سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه غیرمستقیم، فدراسیون‌های رتبه ششم یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم کسب خواهند کرد. علاوه بر این فدراسیون‌های رتبه هفتم تا دوازدهم از یک سهمیه غیرمستقیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برخوردار می‌شوند. همچنین تیم‌های بازنده مرحله حذفی از فدراسیون‌های رتبه هفتم تا دوازدهم به مسابقات گروهی AFC Cup راه پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: این مصوبات توسط کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه روز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۴(۵ بهمن‌ماه) در کشور عمان برگزار شد به تصویب رسید و پس از تصویب نهایی در روز ۲۷ فروردین ماه ۹۳ در جلسه کمیته اجرایی AFC جهت اجرا به فدراسیون‌های زیر مجموعه اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز