خبرگزاری کار ایران

مستخدمین حسینی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

اصلی‌ترین چالش‌های سیستم بانکی در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۹۲

افزایش سرمایه در گردش بانک‌ها همچنین سرمایه جهت سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی تا سه برابر میزان دو سال پیش از دیگر کارهایی است که باید در راس کارهای سال ۹۳ بانک‌ها قرار بگیرد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی تعیین نرخ سود بانکی مشخص را یکی از اصلی ترین چالش‌های سال آینده سیستم بانکی مطرح کرد.

حیدر مستخدمین حسینی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مهمترین چالش‌های سال آینده سیستم بانکی اظهار داشت: مطالبات معوقه بانکی منهای رقمی که بانک‌ها استمحال کرده‌‌اند به رقم یک صدهزارمیلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: وصول این رقم باسازوکارهایی که بانک مرکزی تدوین کرده است و بانک‌ها با برنامه های مدون خود موظف به اجرا هستند اولین و مهمترین چالش سیستم بانکی در سال ۹۳ است که باید دید نتیجه مثبت برنامه‌های مذبور چه مقدار خواهد بود.

مستخدمین حسینی با بیان این مطلب که در دو سال گذشته ارزش پول کشور به یک سوم تقلیل یافته است، ادامه داد: با این اوصاف سرمایه بانک‌ها تغییری نکرده است و این در حالی است که قبل از ریزش ارزش پول هم بنگاه‌های اقتصادی با کمبود نقدینگی و تسهیلات مواجه بودند.

این کارشناس ارشد اقتصادی تصریح کرد: افزایش سرمایه در گردش بانک‌ها همچنین سرمایه جهت سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی تا سه برابر میزان دو سال پیش از دیگر کارهایی است که باید در راس کارهای سال ۹۳ بانک‌ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در نتیجه بانک‌ها توانایی پاسخ گفتن به نیازهای اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی را خواهند داشت همچنین افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.

مستخدمین حسینی نرخ سود بانکی را به عنوان محوری‌ترین تصمیم، مسئولان مطرح کرد و افزود: این نرخ باید چارچوب مشخص داشته باشد و تغییرات متمادی نرخ سود بانکی موجبات بی‌اعتمادی سرمایه‌گزاران و در نتیجه عدم سرمایه‌گزاری آن‌ها را مهیا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز