خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان خبرداد:

دومین سوگواره " هنر فاطمی " در زنجان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۵۵

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه دومین سوگواره سراسری " هنر فاطمی " در زنجان برگزار می‌شود.

ایلنا: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان، گفت: این سوگواره در بخش عکاسی نیز پذیرای آثالر علاقمندان با موضوع فاطمیه و دستجات عزاداری در مساجد و تکایا و فاطمیه و نوروز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر سلطانی محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان، امروز اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه، دومین سوگواره سراسری هنر فاطمی در بخش‌های عکاسی، خوشنویسی، وبلاگ نویسی و پژوهش با هدف بزرگداشت این ایام و آشنایی بیش از پیش علاقه مندان و ارادتمندان بانوی اسلام حضرت زهراء(س) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی زمان آغاز این سوگواره را فاطمیه اول عنوان کرد و یادآور شد: فراخوان پژوهش در باب عزادریهای فاطمیه در محورهای تحلیل بیانات و نقش رهبر معظم انقلاب در زنده نگه داشتن فاطمیه، تبیین نقش وحضور مراجع در عزاداری فاطمیه و چگونگی گسترش عزاداری‌های فاطمیه توزیع شده است.

این مقام مسئول پایان فاطمیه دوم را مهلت نهایی این سوگواره اعلام کرد و گفت: این سوگواره در بخش عکاسی نیز پذیرای آثالر علاقمندان با موضوع فاطمیه و دستجات عزاداری در مساجد و تکایا و فاطمیه و نوروز خواهد بود.

سلطانی محمدی هدف از برگزاری این بخش از مسابقات را استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیئت داری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف جشنواره، شناسایی و معرفی مراسم و صحنه آرایی هیئت‌ها و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیئت و مراسم مذهبی. عنوان کرد.

به گفته وی سومین بخش از این سوگواره شامل مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع فاطمیه با موضوعات فاطمیه – حجاب – نقش زنان در دفاع از حریم ولایت و بصیرت سیاسی زنان در عصر حاضر است.

این مقام مسئول به مسابقه بزرگ خوشنویسی با محوریت نگارش فرازهایی از متن حدیثکساء و خطبه فدکیه حضرت زهراء نیز اشاره کرد و افزود: آثارخوشنویسی شده باید قسمتی از فرازهای موارد فوق، ترجمه، و یا متن ادبی مرتبط با آن ویا هر حدیثو روایت دیگر با موضوع حضرت زهراء باشد.

سلطانی محمدی آخرین فرصت ارسال آثار را(۲۰ فروردین) سال آینده و زمان اعلام اسامی برگزیدگان را(۱۰ خرداد) سال ۹۳ اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز