خبرگزاری کار ایران

اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کارگر آذربایجان شرقی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۳۵

اولین هفته کارگر در دولت تدبیر و امید باید با صفا و گستردگی بیشتری انجام شود. / تمام تلاش ما باید برگزاری هر چه پربار‌تر آیین‌های هفته کارگر باشد. / باید راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضعیت معیشتی و درمانی کارگران را به وزارت کار ارجاع دهیم. / جلسه بعدی ستاد بزرگداشت هفته کارکر استان آذربایجان شرقی در فروردین ۹۳ با حضور تمامی تشکلات کارگری در خانه کارگر تبریز برگزار شود.

ایلنا: اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کارگر در استان آذربایجان شرقی به منظور گرامیداشت هفته کارگر و ارج نهادن به مقام کارگر در روز کارگر در یازدهم اردیبهشت ماه سال ۹۳، با حضور احد حسینی مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی، سرهنگ رضا رضوانی فرمانده بسیج کارگری سپاه عاشورا، کریم صادقزاده دبیراجرایی و مجری طرجهای آموزشی خانه کارگر تبریز، ابراهیمی مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران، چنگیز قاسمی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کاراستان برگزار شد.
به گزارش ایلنا دبیراجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز در این نشست با بیان اینکه کارگران سربازان صنعت و تولید هستند گفت: اولین برنامه هفته کارگر در دولت تدبیر و امید باید با صفا و صمیمیت و گستردگی بیشتری انجام شود.
کریم صادق‌زاده با اشاره به اینکه در ۳۰ سال گذشته خانه کارگر آیین‌های ارزشمندی را در این راستا برگزار کرده است گفت: هفته کارگر بهانه‌ای برای بیان معضلات، مشکلات و خواسته‌های صنفی کارگران که با آن روبرو هستند به شمار می‌رود.
وی در ادامه به نامگذاری ایام هفته کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه با عناوین روز کارگران و تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره)، روز کارگران ومعنویت، روز کارگران و امنیت شغلی، روزکارگران زن، روز کارگران و تشکل‌ها، روز کارگران و پیشکسوتان، روز جهانی کارگر اشاره کرد و گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته کارگر در این مدت نیازمند همکاری و جمایت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و سایر ارگان‌ها هستیم.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه در سایه وحدت بین تشکل‌ها، استان آذربایجان شرقی کم تنش‌ترین استان در اخراج و مشکلات کارگری است افزود: ما به عنوان سربازان انقلاب آماده همکاری با سایر تشکل‌ها هستیم و معتقدیم که همه تشکل‌ها مستقل از هم ولی در کنار هم باید در جهت بهبود رفاه کارگران و حمایت از کار، تولید و صنعت استان تلاش کنند.
دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز همچنین ضمن قدردانی از حمایت‌های اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی از تولید و صنعت استان گفت: استاندار آذربایجان شرقی تمام توان خود را در حمایت از تولید و صنعت استان و کارگرانی که سرمایه اصلی تولید و صنعت استان هستند قرار داده است.
- تمام تلاش ما باید برگزاری هر چه پربار‌تر آیین‌های هفته کارگرباشد
فرمانده بسیج کارگری سپاه عاشورا نیز در این نشست با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه هماهنگی برگزاری مطلوب مراسم هفته کار و کارگر است گفت: نقش موثری که کارگران در تولید و صنعت دارند غیر قابل انکار است و توجه به این قشر زحمتکش باعثمی‌شود کارگران در واحدهای تولیدی با انگیزه‌ای مضاعف تلاش نمایند.
رضا رضوانی افزود: تمام تلاش ما باید برگزاری هر چه پربار‌تر آیین‌های هفته کارگرباشد تا آنچنان که شایسته کارگران است از آن‌ها تجلیل شود.
وی همچنین به تبیین برنامه‌های این نهاد برای گرامیداشت هفته کارگر پرداخت و گفت: برگزاری یادواره۱۴ هزار شهید کارگر استان از برنامه‌های بسیج کارگری است که با پشتیبانی مالی شرکت تراکتورسازی ایران و با همکاری اعضای کمیته کارگری انجام خواهد پذیرفت.
رضوانی همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدای کارگری و تجلیل از خانواده کارگران شهدا، تولید سرود را از جمله برنامه‌های ویژه ستاد بزرگداشت هفته کارگر در استان عنون کرد و گفت: از کمیته‌های کارگری و کارفرمایی خواستار همکاریهای لازم را با دبیرخانه برگزاری آیین‌های هفته کارگر مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هستیم.
باید راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضعیت معیشتی و درمانی کارگران را به وزارت کار ارجاع دهیم
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه روزبروز وضعیت معیشتی کارگران کاهش می‌یابد گفت: نباید توجه و حمایت از کارگران را معطوف به هفته کارگر کنیم.
نادر ابراهیمی با بیان اینکه تعامل بین مسئولین، جایگاه کارگر را تقویت می‌کند افزود: باید راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضعیت معیشتی و درمانی کارگران را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارجاع دهیم تا در سایه حمایتهای دولت و کمکهای دکتر ربیعی وزیر محترم وزارت متبوع که از بطن کارگری است بتوانیم برای کاهش مشکلات کارگران اقداماتی انجام دهیم.
وی در خاتمه سخنان خود گفت: شرکت تراکتورسازی ایران به عنوان واحد صنفی و صنعتی استان آماده هرگونه مساعدت و همکاری در اجرای برنامه‌های هفته کارگر هستیم.
لازم به ذکر است حاضرین شرکت کننده در این نشست در ادامه به ارائه پیشنهادات خود پرداختند و مقرر گردید جلسه بعدی ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان آذربایجان شرقی در فروردین ۹۳ با حضور تمامی تشکلات کارگری در خانه کارگر تبریز برگزار شود.
همین گزارش حاکی است در پایان این نشست احد حسینی مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اهدا لوح تقدیری از زحمات بی‌شائبه ابراهیمی مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز و همچنین قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز